نویسنده : کیخسرو شهریاری
کد خبر: ۷۹۴۷۹۷
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹ 06 November 2019

زیست شناسان و زنبورداران آنچه را که در یک کندوی زنبور عسل می‌گذرد پژوهیده و دیده و نوشته و گفته‌اند ، و ما امروز کم و بیش می دانیم که در هر کندوی زنبور عسل یک ملکه زندگی می کند و کارش خوردن و خوابیدن و جفت گیری و تخم ریزی و چند گونه زنبور پدید آوردن است و در همین کندو زنبورهایی هستند که از آن بیرون نمی روند و کارشان پرستاری و نگهداری و پاکیزه کردن پیرامون ملکه است . امّا در این کندو شمار بسیار بسیار زنبورها یکسانی هم هستند که شبها در گوشه ای فشرده به هم می خوابند و با سپیدی روز بیرون می آیند و روی گلها می نشینند و گرده آنها را بر می دارند و شتابان به کندو می رسانند تا خوراک ملکه و پرستاران و نگهبانانش فراهم شود . و زندگی اینگونه زنبورها را باید بردگی دانست زیرا برای سیرکردن شکم باید سراسر روز را توان فرسا کار کنند و تا دم مرگ از زندگی هیچگونه بهره دیگری ندارند .

و امروزه در آمریکا و زندگی سیصد و بیست و چند میلیون مردمان آن کشور ، همانند و نمونه ای از این کندوی زنبور عسل است . و ، چه ده درصد از مردمانش ملکه اند و از نود درصد دیگر بخش کوچکی پرستاران و نگهبانان ملکه هستند ، و مانده های دیگر بردگانی که در برابر سیرکردن شکم به ناچار از سپیدی روز تا سیاهی شب کار می کنند و جان می کنند تا روز مرگشان فرا رسد .
برابر آمارهایی که بارها رسانه های خودشان داده و می دهند تنها 10 درصد از مردمان آن سرزمین هستند که بانک ها ، کارخانه ها ، بنگاه‌های بزرگ ، آسمان خراش ها ، سینماها ، راه‌های هوایی ، راه‌های زمینی و دریایی و دیگر سودآفرین های بزرگ را از آن خود دارند . که باید این خاندان‌های 10 درصدی را همان ملکه کندوی زنبور عسل دانست .که 90 درصد دیگر باید شب و روز کار کنند و جان بکنند تا اینان که بیشترشان از نوادگان گوساله طلاپرستان سامری هستند به خوشی و آسایش و شادمانی زندگی کنند . این خاندان ها نه تنها 90 درصد سرمایه و اقتصاد را در دست دارند بلکه حکومت و فرمانروایی را نیز از آن خود کرده اند .
در سراسر تاریخ 243 ساله آمریکا همه رئیس جمهورها و معاونین آنها از همین خاندانها بوده و هست . همچنین نماینده های سه مجلس سنا و نماندگان و گنگره نیز باید از همین اشراف کلان سرمایه دار بوده و باشند و افزون بر آن وزیران ، قضات بلند پایه و رئیسان و کارمندان سازمان های اف .ب . آی و سی . ای . ا ، نیز از همین خاندان ها برگزیده می شوند و بخش کوچک دیگری از جامعه آمریکا پرستاران و کارگزاران این 10 درصد ملکه اشراف هستند .
و امّا جامعه کندوسان آمریکا ، زنبورهای کارگرش همان جوانان فریب خورده ای هستند که بنام مهاجر خود را با هزاران رنج و سختی به آنجا می رسانند و به دام بردگ می افتند .
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار