آذربایجان غربی امام جمعه ارومیه گفت: مسئولین در حل مشکلات مردم استان تلاش جهادی داشته باشند.
کد خبر: ۷۹۵۳۷۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۷ 08 November 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی، در خطبه های آئین عبادی سیاسی نماز جمعه 17 آبان ارومیه در خصوص لزوم بهره گیری ازظرفیت های استان در شکوفایی اقتصادی آن گفت: مسئولین و نمایندگان استان باید دست در دست هم و با هم اندیشی از ظرفیت های بالقوه آذربایجان غربی نهایت استفاده را ببرند و در حل مشکلات مردم استان تلاش جهادی داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: برای حل تمامی مشکلات کشور باید از طریق توانمندی های متخصصین داخلی و ظرفیت های ملی اقدام کرد و چشم به راه کشورهای غربی بودن برای حل مشکلات اقتصادی کشوری امری بی ثمر بوده و خواهد بود.

حجت الاسلام قریشی با بیان اینکه باید برای جلوگیری از واردات کالاهایی که نمونه داخلی موجود است اقدامات عاجلی توسط دولت و مجلس انجام گیرد، تصریح کرد: ورادات بی رویه چنین کالاهایی موجب غنی تر شدن عده ای خاص و بیکاری جوانان کشور شده است و لذا باید از واردات بی رویه کالا به کشور جدا خودداری کرد.

امام جمعه ارومیه فلسفه شکل گیری انقلاب اسلامی را مبارزه با آمریکا و استکبار جهانی خواند و اظهار کرد: علی رغم تمامی تلاش هایی که آمریکا در راستای براندازی نظام اسلامی کشور داشته است و با وجود افزایش گرگ صفتی و وقاحت های آمریکا در مقابل ملت ایران، قدرت و ابهت پوشالی آن درهم شکسته است.

وی مذاکره با آمریکا را با توجه به بد عهدی های دولت مردان آنها امری غلط توصیف کرد و افزود: قصد آمریکا از مذاکره با ایران صرفا نفوذ در تصمیم گیری های کشور است و تا زمانی که آمریکایی ها ایران را به دوران قبل از انقلاب باز نگردانند خواسته های گستاخانه آن ها در قبال ملت ایران تمامی نخواهد داشت.

وی با اشاره به فرا رسیدن هفته وحدت، حفظ وحدت آحاد جامعه را مسئله ای اعتقادی برشمرد و خاطرنشان کرد: حفظ اتحاد و همدلی شیعه و سنی از مهم ترین مسائلی است که همواره مردم و مسئولین به آن توجه ویژه داشته باشند و از ایجاد تفرقه از طریق مطرح کردن مسائل قومیتی در استان بشدت باید خودداری کرد.

وی با تاکید بر بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، سیاست تحدید نسل در کشور را رویکردی غلط عنوان کرد و افزود: سیاست تحدید نسل در ایران اسلامی از جمله نقشه های دشمنان نظام بود که متاسفانه عده ای دانسته یا ندانسته بر آن دامن زدند در حالی که تکثر نیروی کار و نسل جوان هر جامعه ای پشتوانه اصلی شکوفایی آن جامعه است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر در کشور نیازمند جهاد برای تکثیر نسل هستیم و همه آحاد جامعه از جمله مسئولین باید در فراهم سازی شرایط و تسهیل این امر در کشور تدابیر ویژه ای بیندیشند.

 

انتهای پیام

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار