امام جمعه ارومیه گفت: اگر قرار بر گران کردن بنزین بود باید دولت مدیریت می‌کرد و این کار به تدریجی صورت می‌گرفت، لذا افزایش یکباره قیمت بنزین نباید زندگی مردم را مختل کند و مسئولین باید از افزایش قیمت دیگر اقلام جلوگیری کنند.
کد خبر: ۷۹۷۵۲۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۴ 15 November 2019

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی، امروز در خطبه‌های نماز جمعه ارومیه با اشاره به مقام والای پیامبر اسلام اظهار داشت: خدای متعال و تمام فرشتگان بر پیامبر اسلام (ص) سلام و صلوات می‌فرستند و روایات اهل بیت (ع) در بیان ارزش و فضیلت صلوات بر رسول خدا بی‌نظیر است.

وی افزود: سعه صدر پیامبر به اندازه‌ای بود که خدای متعال در یک شب قرآن را به تمامه و کماله بر قلب پیامبر نازل کرد، قرآنی که اگر بر کوه نازل می‌شد، آن را از بین می‌برد، اما در وجود پیامبر(ص) به اندازه‌ای سعه وجودی بود که این قرآن به قلب ایشان نازل شد.

امام جمعه ارومیه در خطبه دوم ضمن تبریک وحدت بیان داشت: به تدبیر امام خمینی (ره) ولادت پیامبر اسلام بنابر روایات اهل سنت و شیعه، هفته وحدت نام‌گذاری شد و امروز کشور ایران نماد وحدت است و در کشورهایی اسلامی از جبهه‌های اسلامی که عموما اهل سنت هم هستند دفاع می‌کند و هم در داخل و هم در روابط خارجی وحدت مسلمین مدنظر مسوولین نظام است.

وی ادامه داد: همه باید به مسئله کتب و مطالعه اهمیت دهند و با ورود فضای مجازی در جامعه مطالعه خانواده‌ها و کتابخوانی را کاهش داده است و پیامبر اسلام (ص) بیان می‌کنند که اگر مؤمن بعد از خود ورقی که مطالب علمی نوشته یادگار بگذارد، این ورق روز قیامت بین شخص و بین آتش حائل ایجاد می‌کند و این ارزش تدوین کتاب را نشان می‌دهد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی به گرانی بنزین نیز اشاره کرد و گفت: با تصمیم اقتصاد دان‌ها دولت این تدبیر را صورت داده است و افزایش یکباره قیمت بنزین نباید زندگی مردم را مختل کند و مسئولین باید از افزایش قیمت دیگر اقلام جلوگیری کنند.

وی تصریح کرد: با هزینه‌هایی که برای کارت سوخت صورت گرفت و مدیریت سوخت کشور به نحو احسن صورت گرفت و دولت این مسئله کارت را جمع کرد و باید درست مدیریت کند،اگر بنا بود بنزین گران شود باید به صورت تدریجی این اتفاق می‌افتاد تا مردم را زیر فشار قرار ندهد.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی در ادامه به ولادت امام صادق (ع) اشاره کرد و گفت: ولادت پیامبر(ص) و همزمانی آن با ولادت امام صادق (ع) بر ولادت حضرت سایه انداخته و تحت تاثیر قرار داده است.

وی اضافه کرد: مسئولین قوای نظام با مردم صادق باشند و نباید به سمت دو قطبی کردن جامعه حرکت کرد؛ در مبارزه با فساد قابل قبول نیست که هر کدام از سران سه قوه فساد را به گردن دیگری بیاندازند با ادله و مدارک باید با فساد مبارزه جدی کرد و با متهم کردن هم مشکلی حل نمی‌شود. وقتی قوه قضاییه برای مبارزه با فساد وارد شده دیگر چرخ لای چوب گذاشتن مفهومی ندارد.

خطیب نماز جمعه ارومیه خاطر نشان کرد: مسئولین در مذاکره هم باید با مردم صادق باشند و رهبر انقلاب به غیر از رژیم صهیونیستی و آمریکا از مذاکره با هیچ کشوری منع نکرده است، لذا نباید عده‌ای مسائل را دو پهلو مطرح کنند.

وی گفت: خدای متعال در قرآن کریم مسئله را واضح بیان کرده است که از هر قومی که ترس خیانت کردید، پیمانشان را به سمت خود بیاندازید؛ آمریکا در همین برجام سال‌ها کشور را سر کار گذاشت و نقض عهد کرد و مذاکره مجدد با آمریکا منطق عقلی ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی در پایان ایجاد شبهه و مشوش کردن اذعان مردم را به دور از شأن مسئولین دانست و گفت: مسئولین مثل مقام معظم رهبری و امام خمینی (ره) با مردم صادق باشند و جامعه را مشوش نکنند.
انتهای خبر/

برچسب ها: بنزین ، گرانی ، ارومیه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار