مدیر آموزش و پژوهش کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان گفت: وظیفه مربیان کانون ارائه قصه های منطبق با مسایل روز جامعه برای کودکان و نوجوانان است.
کد خبر: ۷۹۷۷۶۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۵ 16 November 2019

نسرین سجادی  در مراسم افتتاحیه مرحله منطقه ای بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی که در سالن جلسات کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان آذربایجان غربی برگزار شد، با اشاره به اینکه قصه گویی یک فعالیت بسیارمهم و رایج در کشوراست، تصریح کرد:  از ۲۱ سال پیش جشنواره قصه گویی بین المللی شروع و امسال شاهد برگزاری بیست و دومین سال برگزاری هستیم و هدف این جشنواره آشنایی کودکان ونوجوانان با قصه ها، اخلاقیات و آیین و رسوم کشوراست.

وی باتاکید بر اینکه تمامی علاقه مندان به شکل آزاد می توانند از فرصت شرکت در این جشنواره استفاده کنند، اظهار کرد: این جشنواره در۳ سطح استانی، منطقه ای و کشوری برگزار و مرحله پایانی آن نیز درشب یلدا با حضور تمامی قصه گوهای بین المللی و ملی برگزار می شود.

مدیر آموزش و پژوهش کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان خاطر نشان کرد: خوشبختانه در سال‌های اخیر در سطح جامعه به اهمیت قصه گویی توجه خاصی شده و از قصه به عنوان یک ابزار و وسیله برای حل مشکلات اجتماعی یاد می شود.

وی یاد آور شد: با صراحت می توان گفت جشنواره قصه گویی هر ساله نسبت به سال‌ ماقبل خود رونق بیشتری گرفته و از قصه های جذاب جدید استفاده می شود.

به گزارش ایسنا، سجادی قصه را ابزاری مهم برای رفع  معضلات اجتماعی و تربیتی دانست و گفت: قصه ها می تواند آینده کودکان را تضمین کنند و شناخت آنها را از دنیا و اطراف بهتر کنند.

وی ادامه داد: آذربایجان مهد قصه های اجتماعی و سنتی است که ریشه در سنت ها و باورهای  اصیل مردمی این منطقه دارد که باید قصه گویان و مربیان از این ظرفیت و پتانسیل برای تربیت اجتماعی و معنوی کودکان ونوجوانان استفاده کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار