رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: راضی نیستیم کوچکترین‌ آسیبی به فردی وارد شود نیروهای امنیتی هم در چند روز با طمانینه و آرامش با معترضان واقعی رفتار کردند.
کد خبر: ۷۹۸۱۸۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۷ 18 November 2019

سردار غلامرضا سلیمانی روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت چهلمین سال بسیج و با شعار بسیج ۴۰ سال خدمت جهاد و شهادت، در پاسخ به سوالی درباره برخورد بسیج با عوامل آشوب‌ها گفت: موضوع حوادث اخیر به دو بخش تقسیم می شود؛ یک بخش اعتراض مردم به شیوه اعلام یا شیوه اجرای این مرحله از سهمیه بندی سوخت است که طبعا از طریق رسانه‌های مختلف و رسانه ملی و جراید و نمایندگان مردم منعکس شد و این کاملا هم باید شنیده شود.
وی افزود: در کشور ما ‌آزادی هست و مردم می‌توانند نظراتشان را با کمال آزادی بیان کنند و البته مردم عزیز و کم برخوردار ما در شرایط اقتصادی که آمریکایی‌ها تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مردم در طول سالیان گذشته اجرا کرده اند و سخت‌ترین تحریم‌ها را در ماه‌های اخیر در سنوات اخیر به مرحله اجرا گذاشته اند، خوشبختانه این فشار حداکثری و تحریم‌های گسترده وحشیانه و تروریسم اقتصادی خوشبختانه با شکست روبرو شد.
سردار سلیمانی اظهارداشت: صبح شنبه مردم اعتراضاتی داشتند و در برخی جاها ماشین‌های خود را متوقف کردند. این روند طبیعی است، اما عصر همان روز کانون‌های شرارت و دستبرد به اموال عمومی در بعضی جاها فعال شد این بار هم توطئه آمریکایی‌ها در ایجاد ناامنی‌ در ایران شکست خورد.
فرمانده سازمان بسیج اضافه کرد:همه تلاششان این بود که در سال ۹۷ این پروژه را عملیاتی کنند اما با هوشیاری و دقتی که شد، و پیشگیری که مردم به خرج دادند آمریکایی‌ها موفق نشدند پروژه شان را اجرا کنند این مرحله که سهمیه بندی سوخت اتفاق افتاد از اعتراضی که مردم داشتند آنها در عصر روز شنبه سوء استفاده کردند.
آمریکایی‌ها هیچ گونه موفقیتی در این موضوع نداشتند و یک شکست دیگر بر کارنامه‌ آنها افزوده شد البته ما راضی نیستیم کوچکترین‌ آسیبی به فردی در کشور وارد شود نیروهای امنیتی هم طی چند روز با طمانینه و آرامش با معترضان واقعی رفتار کردند.

سلیمانی ادامه داد: منافقین هسته هایی در کشور ما و در سایر کشورهای اسلامی دارند که مزدور آمریکایی ها هستند. به خصوص در کشورهایی که حضور داشتند. آنها تیم هایی دارند که به منافع مردم آن منطقه و منافع ملی آن کشورها در جهت اجرای سیاست های آمریکایی لطمه می زنند.
رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: یا یک گروه منحوس و منحط باقی مانده از رژیم پهلوی که در کشور ممکن است یک سرپنجه هایی را در این اغتشاشات مدیریت کند. پهلوی ها کسانی هستند که در سال ۵۷ نزدیک به ۴۰ میلیارد دلار از منابع ارزی ما را سرقت کردند. اینها می خواهند از این شرایط سوء‌استفاده کنند که مردم ما به هیچ وجه همراهی نکردند. البته مشکلاتی را برای مردم ایجاد کردند که در رسانه ملی بخشی از آن نشان داده شد.
وی گفت: خوشبختانه دیروز و امروز به واسطه تلاش‌هایی که صورت گرفته، شرایط خوبی را شاهد بوده و هستیم و حتی عوامل اصلی این اغتشاشات شناسایی و دستگیر شده‌اند؛ به این ترتیب باید گفت آمریکایی‌ها که در این رابطه تلاش‌هایی را آغاز کرده بودند، همچون گذشته به موفقیت دست نیافتند و شکست دیگری را در کارنامه خود در برابر ایران ثبت کردند.

وی ادامه داد: درباره واکنش بسیج و حمایت از نیروهای انتظامی برای مقابله با آشوبگران گفت بسیج به عنوان نیروی مردمی پشتوانه تمام دستگاه‌های نظام است تشکیلات و شبکه های مردمی در امتداد مسئولیت‌های دستگاه‌های مسئول قرار گیرد در جاهایی که نیروی انتظامی نزای به کمک داشته باشد آماده کمک به ‌آنها هستیم البته کمکهای بسیج بیشتر جنبه مردمی پیشگیری و رایزنی دارد

رئیس سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: ۵ آذرماه سالروز صدور فرمان تاریخی امام راحل همراه با چهلمین سالگرد تاسیس بسیج در میهن اسلامی است که همه مردم و کشورهای اسلامی با خدمات و برکات بسیج در طول ۴۰ سال گذشته آشنا هستند.

وی افزود:‌بسیج گسترده‌ترین شبکه مردمی در درون کشور را دارد و در خدمت به میهن اسلامی، ملت بزرگ ایران و منافع ملی کشور در طول ۴۰ سال گذشته و در صحنه‌های مختلف توانست به ضرورت‌ها و نیازهای ملت ایران و نظام مقدس ایران پاسخ دهد تا جایی که امروز بسیج الگویی برای کشورهای مسلمان و همه ملت‌های آزاده شده است.

سلیمانی در ادامه با اشاره به نقش بسیج در حل مشکلات کشور عنوان کرد: بسیج به عنوان یک نیروی مردمی همواره پشتیبان نظام بوده است؛ لذا هر جا که دستگاه‌های مسئول نیاز به بسیج داشتند، بسیج در کمک به آن‌ها از هیچ تلاشی دریغ نکرده است؛ به‌عنوان مثال در موضوع واکسیناسیون فلج اطفال، بسیج در مدت یک ماه ۲۰ میلیون دوز قطره را برای واکسیناسیون اطفال با همکاری وزارت بهداشت توزیع کرد؛ بنابراین در موضوع اغتشاشات اخیر نیز هر جایی که ناجا از بسیج کمک خواسته است، ما نیز کمک کرده‌ایم؛ البته تلاش‌های ما بیشتر جنبه پیشگیری دارد.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین تأکید کرد: هر نهادی، مجموعه‌ای به نام «بسیج» دارد که در مواقع اغتشاشات اخیر و مشابه آن مسئولیت حفاظت از آن اداره را بر عهده داشته است؛ در کنار این موضوع، سپاه‌های استانی هم در جاهایی که نیاز به کمک بوده است، طبق مصوبات شورای تأمین حضور یافته‌اند.
وی در ادامه به برنامه های هفته بسیج اشاره کرد و گفت: تجدید میثاق بسیجیان با آرمان‌های امام خمینی (ره) در روز پنجشنبه ۳۰ آبان در مرقد مطهر امام راحل، گلباران و عطرافشانی مزار شهدا و برگزاری ۴۰۰ یادواره شهدا را از برنامه‌های اولین روز هفته بسیج برشمرد.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: در دومین روز از هفته بسیج، حضور بسیجیان در نمازهای جمعه و سخنرانی در خطبه‌های پیش از نماز جمعه توسط مسئولان بسیج را خواهیم داشت. همچنین دوم آذرماه جشنواره جهادگران علم و فناوری را برگزار خواهیم کرد.
سلیمانی گفت: در هفته بسیج، جامعه برخط ناب که به صورت اینترانت است، رونمایی خواهد شد.
وی افزود: در سومین روز از هفته بسیج برگزاری جشنواره اسوه، افتتاح ۱۲۰ مهد قرآنی و همایش چهار هزار نفری خواهران بسیجی را در تهران خواهیم داشت. همچنین مراسم رونمایی از آثار فاخر فرهنگی بسیج، جشنواره شعر بسیج که در یزد برگزار می‌شود، تجلیل از پیشکسوتان بسیجی و برگزاری نشست‌های تبیین مسایل روز جامعه از جمله برنامه‌هایی است که برای چهارم آذرماه پیش‌بینی شده است.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: بسیجیان به صورت سازماندهی شده مراسم شکوه پایداری را به نمایش می‌گذارند و هم‌زمان گشت‌های محله‌محور که با عنوان «رضویون» اجرا می‌شود در جهت تأمین امنیت محلات فعالیت بیشتری خواهند داشت.
سردار سلیمانی ادامه داد: در آخرین روز از هفته بسیج نیز افتتاح شش هزار پروژه محرومیت‌زدایی را خواهیم داشت و علاوه بر این، رونمایی از سامانه جامع خدمات‌رسانی به بسیجیان را خواهیم داشت؛ البته هفتم آذرماه نیز طی مراسمی که با حضور سردار سلامی فرمانده کل سپاه برگزار می‌شود، از گروه‌های جهادی بسیج تجلیل به عمل می‌آید.
وی افزود: یکی از اقدامات بسیج، راه‌اندازی صندوق‌های قرض‌الحسنه مسجدمحور است که تاکنون ۱۲ هزار صندوق از مجموع ۲۰ هزار صندوقی که قرار است راه اندازی شود، فعالیت‌های خود را آغاز کرده‌اند که در این رابطه، مردم مبالغی را بالغ بر ۱۷۰ میلیارد تومان به این صندوق‌ها واریز کردند و چنانچه تمامی صندوق‌ها راه‌اندازی شوند، ۲۷ هزار شغل ایجاد می‌شود.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین اضافه کرد: بسیج ۱۴ هزار گروه جهادی در کشور دارد که علاوه بر این در تلاش هستیم تا ۴۰۰ قطب تولیدی را هم که در راستای اقتصاد مقاومتی هستند، ایجاد کنیم.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار