آیت الله نوری همدانی:
آیت الله نوری همدانی با اشاره به سرمایه گذاری ویژه دشمنان برای اغتشاشات اخیر گفت: دشمنان براندازی را دنبال می کنند اما به نتیجه ای نخواهند رسید.
کد خبر: ۷۹۹۱۵۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۳:۵۵ 22 November 2019

به گزارش تابناک قم، آیت الله حسین نوری همدانی در مراسم بزرگداشت سی و هشتمین سالگرد ارتحال علامه طباطبایی و هفتمین گردهمایی انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، با تجلیل از بصیرت مردم ایران در مقابله با آشوبگران گفت: تمام نقشه های دشمن نتیجه عدم درک فرهنگ اسلامی و انقلابی ملت ایران است.

وی افزود: دشمنان درک نمی کنند که اسلام چیست و در قلوب مردم چه جایگاهی دارد، دشمن تنها به تشکیلات ظاهری توجه می کند و از دل ها، بصیرت ها و آگاهی ها و معنویت ها آگاهی ندارد، بیش از 40 سال است که می جنگند و به قول خودشان براندازی را دنبال می کنند اما به نتیجه ای نخواهند رسید.

آیت الله نوری همدانی با بیان این که دشمنان و ضد انقلاب برای آشوب ها و اغتشاشات اخیر سرمایه گذاری ویژه ای کرده بودند، اظهار داشت: کشورهای استکباری، ضد انقلاب و منافقان همه در یک صف علیه ملت ایران وارد صحنه شدند، همان کشورها و افرادی که در 8 سال جنگ تحمیلی بر سر مردم ایران بمب می ریختند امروز ادعای دلسوزی برای مردم ایران دارند!

وی ادامه داد: همه دشمنان متحد شدند و به میدان آمدند و تصور کردند که کار تمام است اما نمی توانند درک کنند که اسلام در عمق وجود مردم چه اثری دارد، مردم عزت و عظمت می خواهند و حاضر به تحت سیطره رفتن دشمنان نیستند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که تمام توطئه های دشمن علیه نظام اسلامی و مردم ایران نقش برآب است، ابراز داشت: باید همواره هوشیار باشیم و بدانیم که دشمنان در کمین هستند و قصد ضربه زدن به مردم دارند.

وی عنوان کرد: دشمن نقشه کشید که مردم را در برابر حکومت قرار دهند، جالب است کسانی که مردم ایران را با بمب ها و سلاح های خود نابود کردند امروز دم از حقوق بشر می زنند، دشمنان مردم ایران و مسلمانان را نشناخته اند چرا که مردم هیچگاه به دشمن فرصت سوء استفاده نمی دهند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: مردم سالیان دراز تحت سیطره آمریکا و استبداد بودند اما با انقلاب اسلامی کرامت خود را باز یافتند و توانستند با جهاد دشمنان را شکست دهند، باز هم دشمن اقدامی کند باید بداند که مجددا شکست خواهد خورد اما باید در حوادث هوشیار باشیم.

وی در ادامه با اشاره به رسالات حوزه های علمیه گفت: فقیه شیعه پویا است و حوزه های علمیه باید کادر مورد نیاز نظام اسلامی در زمینه مدیریت و قضاوت را تأمین کنند و پاسخگوی نیازهای جامعه باشند، همچنین حوزه باید به تربیت علمای تراز اهتمام داشته باشد، قرآن و اهل بیت(ع) تأکید دارند که مسلمانان باید عزت و عظمت اسلام را همیشه زنده نگه دارند.

وی افزود: مردم باید سعی کنند معارف اسلام را زنده و پایدار نگه دارند، نهج البلاغه از آثار با عظمت مولای متقیان امیرمؤمنان(ع) است و باید به داشتن چنین سرمایه معنوی افتخار کنیم و دستورات آن را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که علما و طلاب باید با برهان و حجت ها عظمت اسلام را برای جهانیان تبیین کنند، اظهار داشت: امیرمؤمنان می فرماید شاید تعداد کسانی که بتوانند با حجت و برهان قوی عظمت اسلام را ثابت کنند زیاد نباشد اما قدر و منزلت آنها در پیشگاه الهی بسیار والا خواهد بود.

وی ادامه داد: علما و اساتید باید به خوبی با معارف اسلامی آشنایی داشته باشند و شاگردان قوی تربیت کنند که وظیفه ترویج و آشنایی مردم با آموزه های اسلامی را بر عهده بگیرند، امیرمؤمنان می فرماید دعوت کنندگان به دین خلفای خدا روی زمین هستند و تأکید می کنند که اشتیاق به دیدن آن ها دارند.

آیت الله نوری همدانی با بیان این که امت اسلامی باید از نظر علم و جهاد قوی و قدرتمند باشند، ابراز داشت: اگر در این زمینه ها قوت داشته باشیم عزت اسلامی بر همه افراد و تفکرها غالب خواهد بود.

این مرجع تقلید همچنین با اشاره به جایگاه علمی و اخلاقی علامه طباطبایی عنوان کرد: درس مرحوم علامه سازنده بود و ایشان بر فقه، فلسفه و تفسیر احاطه داشتند، علامه بر تربیت شاگردان عالم و مهذب و تأثیرگذار اهتمام داشت.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار