رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان بر ضرورت ساماندهی روزبازار‌های سطح شهر تاکید کرد و گفت: نماینده بساط گستران روز بازار‌های همدان نامه‌ای به شورای شهر ارسال کرده و در این نامه درخواست‌هایی دارد که در این راستا مشکلات این بازار‌ها بررسی و تصمیمات لازم به مدیران شهرداری اعلام شد.
کد خبر: ۸۰۱۹۹۸
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۲ 01 December 2019
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان بر ضرورت ساماندهی روزبازار‌های سطح شهر تاکید کرد و گفت: نماینده بساط گستران روز بازار‌های همدان نامه‌ای به شورای شهر ارسال کرده و در این نامه درخواست‌هایی دارد که در این راستا مشکلات این بازار‌ها بررسی و تصمیمات لازم به مدیران شهرداری اعلام شد.

به گزارش تابناک همدان، از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، علی فتحی در جلسه کمیسیون خدمات شهری شورا علی فتحی اضافه کرد: از جمله این درخواست‌ها تعیین شماره و کد برای مشخص شدن بساط گستران و شناسایی آن‌ها است تا مشخص شود از کجا در این روز بازار‌ها حاضر شده اند و شغل دیگری دارند یا خیر.

وی با اینکه یک سری از افرادی که در این روز بازار‌ها بساط می‌گسترانند مغازه دارانی هستند که از صبح تا ظهر به روز بازار‌ها می‌آیند و بعد از ظهر در مغازه‌های خود حاضر می‌شوند، اظهار داشت: بساط گستران درخواست کد و شماره مخصوص برای خود را دارند.

فتحی با بیان اینکه تعیین خط کشی و حدود فضای اشغال برای هر یک از بساط گستران نیز امری ضروری است چرا که گاهی بر اثر اختلاف در خصوص فضای اشغال شده بحث پیش می‌آید و مشکلاتی ایجاد می‌شود، گفت: نظارت در این بازار‌ها مطلوب نیست و همین موضوع باعث شده تعداد محدودی از افراد به بی انضباطی خود ادامه دهند و حتی درگیری‌هایی ایجاد کنند و فحاشی صورت گیرد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان تهیه لباس فرم با کاور مشخص و کد معین برای بساط گستران را ضروری برشمرد و گفت: ۹۰ درصد بساط گستران شهر همدان ثابت هستند که آن‌ها با لباس‌های متحدالشکل، کدبندی و صدور کارت شناسایی ساماندهی می‌شوند.

فتحی تهیه کیسه زباله جهت کم کردن زحمات پاکبان‌ها، استقرار سرویس بهداشتی در محل بازار روزها و توجه به نظافت محیط این بازار‌ها را ضروری برشمرد و خواستار رعایت مسائل بهداشتی از سوی بساط گستران شد.

وی ضرورت تعیین محدوده زمانی فعالیت برای کسبه بازار روز‌ها را مورد تاکید قرار داد و با بیان اینکه باید تا ساعت ۱۵ بساط‌ها جمع آوری شده باشد، اظهار داشت: این مسئله در منطقه ترافیک ایجاد می‌کند و ماموران ناظر شهرداری نیز باید به پارک خودرو‌ها توجه داشته باشند به طوری که ورودی کوچه‌ها و معابر عبوری مردم مسدود نشود.

 فتحی جلوگیری از ورود افراد متفرقه از سایر شهر‌ها و استان‌ها به روز بازار‌ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: همکاری ماموران انتظامی در این زمینه ضروری است که امیدواریم این مسئله تقویت شود.

وی در ادامه به نوسازی تاکسی‌های فرسوده شهر اشاره و تاکید کرد: با توجه به ارائه وام نوسازی تاکسی، شهرداری تا زمانی که تاکسی را تحویل راننده نداده خودرو‌های آن‌ها را نگیرند.

عسگریان: ضرورت برگزاری دوره‌های آموزشی مردمداری برای کسبه روزبازار‌ها

رئیس کمیسیون نظارت و بازرسی شورای شهر همدان نیز در این جلسه به برخی بی نظمی‌ها در روزبازار‌های همدان اشاره کرد و با بیان اینکه برخی دستفروشان و بساط گستران میزان تولید زباله زیادی دارند که بهتر است افراد بی نظم جریمه شوند، گفت: برای بساط گستران باید دوره آموزشی مردمداری و رعایت حقوق شهروندی برگزار شود.

سیدمسعود عسگریان با بیان اینکه فروشندگان غیر ساکن در شهر همدان باید از روز بازار‌ها حذف شوند چرا که این ظرفیت برای شهر همدان است، افزود: باید آیین نامه شغلی انضباطی روز بازار‌ها تدوین و اجرا و موضوع توسط کمیته انضباطی پیگیری شود.

رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورای شهر همدان با بیان اینکه درخواست اخذ وام برای تعویض تاکسی‌های فرسوده همدان در کمیسیون بودجه شورای شهر بررسی شده است، اظهار داشت: شهرداری و سازمان تاکسیرانی باید از تحویل خودرو‌ها مطمئن شوند.

سیدمسعود عسگریان با بیان اینکه سال ۹۶ مبلغ ۶ میلیارد تومان برای خرید ۱۴ اتوبوس پرداخت کردیم که از این تعداد ۶ دستگاه تحویل گرفته شده، اما همچنان ۸ اتوبوس دیگر را تحویل نداده اند، اظهار کرد: نباید روال به سمتی برود که تاکسی‌های رانندگان گرفته و دستشان بسته بماند.

وی با بیان اینکه نباید این چنین باشد که به اسم تاکسیداران وام گرفته شود، اما تاکسی را تحویل نگیرند، اضافه کرد: تا زمانی که شهرداری تاکسی را تحویل راننده نداده حق گرفتن تاکسی فرسوده وی را ندارد.

علی ضمیر: فعالیت ۸ روز بازار در شهر همدان

معاون خدمات شهری شهردار همدان نیز با بیان اینکه ساماندهی روز بازار‌ها از دغدغه‌های اصلی شهرداری است و چندین جلسه با نماینده کسبه و اعضای هیئت امنای برگزار شده است، گفت: اگر به روز بازار به عنوان پدیده اجتماعی نگاه کنیم قابل حذف نیست و شرایط اقتصادی باعث شکل گیری این پدیده شده است که شورا و شهرداری به دنبال حذف بساط گستران نیست.

 وحید علی ضمیر با اشاره به فعالیت ۸ روز بازار در شهر همدان و بیان اینکه وضعیت روز بازار‌ها نسبت به قبل بهتر شده است، اظهار داشت: یکسری کار‌ها انجام شده، اما شکایت‌هایی از روز بازار‌ها وجود دارد.

وی با بیان اینکه ساماندهی روز بازار‌ها نیازمند فکری اساسی و جدی است، افزود: در راستای رفع مشکل سرویس بهداشتی از ۱۵ آذرماه یک چشمه سرویس بهداشتی سیار در روز بازار‌ها مستقر خواهد شد.

علی ضمیر اظهار داشت: مامور راهور نیز تا ۲۰ روز قبل به روز بازار‌های همدان می‌آمد، اما قرارداد شهرداری با نیروی انتظامی پایان یافته و درصدد تمدید آن هستیم و علاوه بر آن یک مامور انتظامی نیز در روز بازار‌ها مستقر خواهد شد.

 معاون خدمات شهری شهردار همدان با بیان اینکه ماموران کلانتری نیز به روز بازار‌ها سرکشی دارند، اما برای استقرار آن‌ها برنامه‌ریزی شده است، گفت: برای جدا کردن بساط گستران متفرقه تنها کدگذاری و استفاده از کاور جوابگو خواهد بود.

۳۰۰ تاکسی فرسوده از ناوگان حمل و نقل عمومی همدان خارج می‌شود

معاون تاکسیرانی و حمل و نقل بار و کالای شهرداری همدان گفت: امسال ۳۰۰ دستگاه تاکسی فرسوده از ناوگان حمل و نقل عمومی همدان خارج می‌شود.

میلاد کریمی با بیان اینکه در زمینه نوسازی ناوگان فرسوده تاکسیرانی در کشور اقدامات اندکی انجام شده است، اظهار داشت: تعداد یک هزار و ۱۰۰ تاکسی فرسوده در همدان وجود دارد که بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده خارج کردن ۳۰۰ دستگاه پیکان فرسوده از ناوگان تاکسیرانی همدان تا پایان سال جاری هدف‌گذاری شده است.

وی ادامه داد: برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی همدان با تعدادی از بانک‌های همدان برای ارائه تسهیلات به تاکسی داران و نوسازی ناوگان مذاکره شده و در نهایت یکی از بانک‌ها پرداخت ۳۰ میلیون تومان وام ۴ درصدی به هر تاکسی دار را قبول کرد.

معاون تاکسیرانی و حمل و نقل بار و کالای شهرداری همدان با بیان اینکه شهرداری همدان نیز ۲۰ میلیون تومان تسهیلات به رانندگان تاکسی‌های فرسوده پرداخت می‌کند تا با وام اخذ شده نسبت به نوسازی خودروی خود اقدام کنند، گفت: در حال حاضر برای شهر همدان سهمیه نوسازی ۳۰۰ تاکسی نهایی شده و کار‌ها تا حدی انجام شده است.

کریمی با بیان اینکه اگر نوسازی ناوگان صورت نگیرد در واقع کاری در مجموعه تاکسیرانی انجام نشده است، اظهار داشت: تا پایان سال برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی همدان اقدام می‌شود.

گفتنی است در ادامه این جلسه نمایندگان هیئت امنای روز بازار‌های همدان نیز به بیان مشکلات روزبازار‌ها پرداختند و خواستار رفع این مشکلات شدند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار