رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت:تامین امنیت غذایی مردم در گرو حفظ خاک است.
کد خبر: ۸۰۵۳۶۶
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۹ 12 December 2019

به گزارش خبرنگار تابناک آذربایجان غربی، رسول جلیلی رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در همایش گرامیداشت روز جهانی خاک در ارومیه اظهار کرد: تامین امنیت غذایی مردم در گرو حفظ خاک است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: تاکنون برای ۴۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان نقشه کاداستر تهیه شده است و تداخلات ۲۷۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان با اراضی ملی برطرف شده است که این روند همچنان ادامه دارد.

او گفت:تهیه بانک جامع اطلاعاتی از وضعیت اراضی کشاورزی و ملی استان به منظور برنامه ریزی‌های منسجم و هدفمند برای توسعه پایدار بخش کشاورزی و جلوگیری از تخریب غیر مجاز اراضی کشاورزی و عرصه‌های طبیعی، در اولویت کار‌های اجرایی سازمان قرار دارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی بیان کرد: مدیریت بهینه بخش کشاورزی و حفاظت از عرصه‌های طبیعی جزو سیاست‌ها و اهداف کاری سازمان است که با جدیت تمام با عاملان تغییر کاربری‌های غیرمجاز اراضی کشاورزی و ویلا سازی برخورد قانونی می‌شود.

او گفت:شناسایی عوامل و به کار گیری روش‌های جلوگیری از فرسایش خاک می‌تواند قدمی اساسی در راستای بهره وری اقتصادی بخش کشاورزی باشد.

جلیلی افزود:رهاسازی آب رودخانه‌ها به صورت مستقیم به سمت دریاچه ارومیه، باعث تشدید افزایش شوری آب‌های زمین‌های زراعی و فرسایش خاک می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار