رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در خصوص ماجرای کیک‌های آلوده توضیحاتی ارائه داد.
کد خبر: ۸۰۵۷۶۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۵ 14 December 2019
به گزارش تابناک آذربایجان غربی ،رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در پی انتشار خبر مسمومیت تعدادی از دانش آموزان دختر بعلت مصرف کیک‌های مشکوک در روستای حاجی پیرلوی ارومیه گفت: حدود ساعت ۱۰ صبح امروز از یکی از مدارس با ۱۱۵ تماس گرفتند و اعلام کردند که چند نفر از دانش آموزان دختر دچار شکم درد و تهوع شده اند که توسط همکاران ۱۱۵ به بیمارستان طالقانی منتقل شدند و البته یک عده‌ای از بچه‌ها را هم خانواده هایشان به بیمارستان آوردند.
 
جواد آقازاده افزود: در بیمارستان این عزیزان تحت نظر متخصصین مربوطه و آزمایشات لازم قرار گرفتند. بررسی‌های اولیه انجام شد و مشخص گردید که مسمومیت نیست و گویا در داخل کیک یکی از بچه‌ها قرصی پیدا شده بود که قرص هیوسین بوده است و در واقع هیچ مشکلی نبود و بیشتر اضطراب و فشار روانی بوده که این بچه‌ها را ترسانده بود علی ایحال بچه‌ها همه مرخص شدند و مشکل خاصی نبود.
 
آقازاده تصریح کرد: آن چیزی که هست در بحث مواد غذایی که وزارت بهداشت درمان هم اعلام کردند به نظر می‌رسد که در خط تولید و توزیع مشکلی نداریم، چون بسته بندی‌های این کیک‌ها براحتی باز می‌شوند و با چسب می‌شود آن را بست و می‌توان قرص‌ها را بصورت عمدی در داخل آن قرار داد که در برخی از نقاط کشور هم این دیده شده است که البته در استان هم ۳ مورد بوده و آن‌ها را آنالیز کردیم که بیشتر هیوسین، اسامینوفن و ایبوبروفن بوده و مواد مخدر نبوده است. البته نیروی انتظامی و سیستم امنیتی هم دارند رصد می‌کنند.
 
آقازاده همچنین گفت: خواهشی که از والدین محترم و اولیای مدارس دارم، مواد غذایی را از فروشگاه‌ها یا توزیع کنندگان مجاز تهیه کنند.
 
وی در خصوص این سوال که خبر منتشر شده در خصوص پلمپ واحد تولید کیک‌های مشکوک آیا صحت دارد یا خیر گفت: خیر صحت ندارد و این واحد‌هایی که هست معمولاً در مدارس که دیده می‌شود فرض کنید یک دفعه ۲۰۰ عدد کیک وجود دارد که همه این‌ها را پلمپ کرده و بعد آنالیز می‌کنند که از هیچکدام از این‌ها هیچ چیزی پیدا نکردند یعنی قرصی پیدا نشده است و فقط بصورت موردی بوده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار