کد خبر: ۸۰۶۳۴۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۱ 16 December 2019

برادر شهید فرامرز دادبین نقل می‌کند: روز 24 آذر ماه با فرامرز از مسجد برمی‌گشتیم که در بین راه صحبت از انقلاب و اتفاقات جاری بود، که شهیددادبین گفت: شاه یک دندان لق است؛ لازم است هرچه زودتر در آورده شود.
در چنین روزی در سال 1357 عوامل رژیم منفور پهلوی با یک یورش وحشیانه به مردم انقلابی و مسلمان کرمان که بعد از یک تجمع، راهپیمایی علیه رژیم طاغوت را به سمت مسجد صاحب‌الزمان‌(عج) آغاز کردند، در چهارراه امام خمینی‌(ره) کرمان مأموران جلوی حرکت مردم را گرفتند و تعدادی از تظاهر کنندگان از جمله غلامحسین مهدوی، حمید نامجو، سیدحسین حسینی و مهندس فرامرز دادبین را به شهادت رساندند و جمع زیادی را نیز مجروح کردند.
شاه یک دندان لق است؛ لازم است هر چه زودتر در آوره شود
برادر شهید فرامرز دادبین نقل می کند: روز 24 آذر ماه با فرامرز از مسجد برمی‌گشتیم که در بین راه صحبت از انقلاب و اتفاقات جاری بود که شهید دادبین گفت: شاه یک دندان لق است؛ لازم است هرچه زودتر در آورده شود.
پسرانم علی و ابوالفضل قرآنی تربیت شوند‌
حدود ساعت 10 صبح در محوطه مسجد امام (ره) در اجتماع عظیمی از مردم کرمان مهندس دادبین هم در بین مردم و با شور و جنب و جوش بیشتری حضور داشت، به من گفت: امروز به مزدوران رژیم فرمان تیراندازی به مردم داده شده و من به امید خدا عصر هم در مراسم و تظاهرات شرکت می‌کنم. اما احساس خطر می‌کنم و وصیت نامه نوشته‌ام، گفتم چه نوشته‌ای گفت :پسرانم علی و ابوالفضل قرآنی تربیت شوند‌.
این وصیت نامه در جیب لباس شهید دادبین بود و همراه با سایر مدارک موقع شهادت مفقود شده اما این مطلب مهم که «پسرانم‌(علی و ابوالفضل) قرآنی تربیت شوند»، به عنوان وصیت شهید ‌به بنیاد شهید تقدیم شد.

مردم مسلمان ومتعهد کرمان یاد و خاطره شهدای 24 آذر را گرامی می دارند
مردم مسلمان ومتعهد کرمان یاد و خاطره شهدای 24 آذر را گرامی می دارند.تجلیل از جانبازی های آنان در راه به ثمر رساندن اهداف مقدس اسلام به رهبری امام امت تا پای شهادت ایستادند وبه منظور نابودی مزدوران کفار بعثی واستقرار حکومت عدل اسلامی در پهنه گیتی فرزندان خود را به جبهه های حق علیه باطل گسیل داشته اند وبه دنیا ثابت نمودند که رهرو سرور آزادگان حضرت سیدالشهدا علیه السلام هستند وتا نابودی کفر جهانی به مبارزه خود ادامه خواهند داد.

شهید فرامرز دادبین در سال 1330 در خانواده مذهبی در کرمان متولد شد تحصیلاتش را تا دوره مهندسی مکانیک ادامه داد و در جریان انقلاب در 24 آذر ماه 1357 در مسجد امام کرمان به شهادت رسید . شهید دادبین بسیار متواضع و خوش برخورد ، شوخ طبع و متین بود . با افراد در کمال متانت و احترام برخورد میکرد دوستار ضعفا و محرومین بود از همه مهمتر اینکه اهل تجمل نبود و بسیار ساده زندگی می کرد و به خودش متکی بود.

شهید سید حسین حسینی گوگی فرزند سید احمد شهید بزرگوار در سال ۱۳۳۴ متولد شد ایشان تحصیات خودرا تا پنجم ابتدایی ادامه داد و به علت اوضاع بد اقتصادی خانواده ترک تحصیل نموده و کمک خرج خانواده ش.د وی فردی مبارز و مذهبی بود همیشه در مجالس مذهبی و تظاهرات و مبارزات انقلابی شرکت می نمود و در مقابل ستمگران به هر نحو که بود ایستادگی می کرد به دین و مذهب اهمیت زیادی می داد .همیشه به خواندن نماز اول وقت سفارش می نمود. در تاریخ ۲۴ / ۹/ ۵۷ در واقعه مسجد امام کرمان مورد اصابت گلوله قرار گرفته و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
شهید معظم قبل از عزیمت به مسجد وضو گرفته دو رکعت نماز خواند و برادر و پسر خاله اش که همراهش بودند می گوید: امروز به دلم اثر کرده که من شهید می شوم.

حمید نامجو باغینی فرزند قوام این بزرگوار در سال ۱۳۳۹ در روستای باغین از توابع کرمان دیده به جهان گشود. تحصیات ابتدایی را در دبستان اربابزاده ، دوره راهنمایی را در مدرسه فروغ که هم اکنون بنام شهید نامگذاری شده و دبیرستان را در مدرسه شریعتی به پایان رساند. سپس به دانشسرای مقدماتی رفت و بعد در مهر ماه ۱۳۵۷ به استخدام آموزش و پرورش درآمد. یک روز ساواکی ها از ورود او به مسجد جامع ممانعت کردند. او را دستگیر، آخر شب آزاد کردند و به خانه آمد.
در حال کیه تمام بدنش زیر ضربات عوامل ژریم سیاه و کبود شده بود می گفت: به خاطر خداست من دو رکعت نمازی که در زندان خواندم خیلی برایم لذت بخش بود . در ۲۴ آذر ۱۳۵۷ مردم جهت راهپیمایی به سمت مزار شهدا بخاطر گرامیداشت شهید حسن توکلی در مسجد امام گرد آمده بودند. چند لحظه بعد از حرکت مردم ماموران رژیم به سوی مردم آتش گشوند و نزدیک ۲۰ نفر ازجمله حمید مورد اصابت گلوله قرار گرفتند و ۳ نفر شهیدشدند حمید به بیمارستان راضیه فیروز مستقل گردید پس از چند روز به خیل شهدای انقلاب پیوست.

غلامحسین مهدوی فرزند علی ششم اسفند ۱۳۰۹ در شهرستان کرمان چشم به جهان گشود.

پدرش علی و مادرش فاطمه نام داشت.سواد خواندن و نوشتن نداشت. در سال ۱۳۳۱ ازدواج کرد و صاحب ۲ پسر و چهار دختر شد.خیاط بود. ۲۴ آذر ۱۳۵۷ در مسجد امام کرمان توسط عمال رژیم پهلوی بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسید.

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار