رئیس بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) خوزستان تاکید کرد:
پورفرجی بر استفاده از ظرفیت فضای مجازی و رسانه ها به منظور ترویج فرهنگ مهدویت و عدم غفلت و داشتن آمادگی ظهور حضرت مهدی (عج)، تاکید کرد و نقش اصحاب رسانه در این زمینه را ضروری دانست.
کد خبر: ۸۰۹۳۸۴
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۲ 29 December 2019

به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک از اهواز، «سید احمد پورفرجی» عصر روز شنبه ۷ دی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: این بنیاد در سال ۱۳۷۹ به دستور مقام معظم رهبری مجوز فعالیت گرفت و به وسیله نمایندگان ولی فقیه، در هر استان بنیادهای مهدویت فعالیت خود را آغاز کردند.
 
رئیس بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) خوزستان بر اهمیت توجه به موضوع مهدویت تاکید کرد و افزود: بنیاد حضرت مهدی(عج) خوزستان نیز با حمایت آیت الله جزایری و حجت الاسلام قرائتی در سال ۸۷ تشکیل شد و در حال حاضر تمام ۲۷ شهرستان استان دارای بنیاد هستند.
 
وی با بیان اینکه بنیاد مهدویت دارای شورای سیاست گذاری است و رئیس این شورا، نماینده ولی فقیه در استان است تصریح کرد: اعضای شورا شامل اداره کل اوقاف، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا و سیما، سپاه، شهرداری و نهاد رهبری در دانشگاه ها است.
 
پورفرجی همچنین به ظرفیت بالای آموزش و پرورش اشاره کرد و ترویج سیره اهل بیت (ع) به ویژه موضوع مهدویت را ضروری دانست و عنوان کرد: اساتید مباحث مهدویت به کلاس های دانش آموزی اعزام شدند و دانش آموزان با ارائه انشای مهدوی در این زمینه فعالیت های خوبی انجام دادند.
 
وی با بیان اینکه فرهنگ سه شنبه های مهدوی برای عموم مردم جا افتاده است، تصریح کرد: بنیاد در موضوعات مهارت مهدویت فعالیت می کند و اساتیدی که در این زمینه فعال هستند می بایست ابتدا دوره های تربیت معلم زیر نظر اساتید استان قم طی کنند.
 
رئیس بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) خوزستان بر استفاده از ظرفیت فضای مجازی و رسانه ها به منظور ترویج فرهنگ مهدویت و عدم غفلت و داشتن آمادگی ظهور حضرت مهدی (عج)، تاکید کرد و نقش اصحاب رسانه در این زمینه را ضروری دانست.
 
وی با اشاره به اینکه بنیاد مهدویت استان های خوزستان و سیستان و بلوچستان بهترین عملکرد را در میان سایر استان های کشور داشته اند ابراز کرد: وظیفه بنیاد مهدویت امر به مهدویت و نهی از یمانی قلابی است؛ داشتن عقیده سالم و پاک، تقوا، اعتقاد به روز جزا، به پا داشتن نماز اول وقت و دادن زکات از ویژگی های یاوران امام زمان (عج) است.
 
پورفرجی با بیان اینکه دشمن بر مناطق حاشیه نشین تمرکز کرده و سعی دارد فرهنگ غلط را ترویج کند اذعان داشت: این مناطق به دلیل اینکه از گزند دشمن در امان باشند و دشمن مردم را گمراه نکند مورد توجه بیشتر بنیاد قرار دارند.
 
وی بر تداوم دوره های تربیت مربی مهدویت تاکید کرد و یادآور شد: در دوره گذشته به ۸۳ خانم و ۱۲۰مربی فرهنگی آموزش های لازم داده شد و دوره جدید نیز برای حدود ۶۰۰ طلبه خواهر، برادر و اساتید دانشگاه ها و مربیان آموزش پرورش آغاز شده است.
 
رئیس بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) خوزستان همچنین به اجرای برنامه هاز فرهنگی و مذهبی در مساجد اشاره کرد و ادامه داد: جمعه ها مراسم قرائت زیارت آل یاسین در سراسر مساجد استان برگزار می شود.
 
پورفرجی در پایان خاطرنشان کرد: صبح گاه مهدوی در مدارس خوزستان برگزار می شود که این کار، ایده و طرح ما به عنوان اولین اجرا کننده این برنامه بوده و در این طرح برای چند دقیقه در خصوص اهمیت مهدویت توسط مبلغین توضیح داده می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار