مدیرکل آموزش‌وپرورش خوزستان اظهار کرد: بالغ بر ۵ هزار و ۴۳۵ کودک بازمانده از تحصیل تا به این لحظه در استان خوزستان شناسایی شدند.وی افزود: از این تعداد، ۲ هزار و ۳۷۳ کودک جذب و با توجه به این طرح به چرخه تعلیم و تربیت در خوزستان بازگشتند.
کد خبر: ۸۰۹۵۹۱
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۳ 29 December 2019

کوروش مودت، مدیرکل آموزش‌وپرورش خوزستان، پیش از ظهر امروز در آیین اختتامیه طرح شناسایی و جذب ۲ هزار و ۳۰۰دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در خوزستان اظهار کرد: بالغ بر ۵ هزار و ۴۳۵ کودک بازمانده از تحصیل تا به این لحظه در استان خوزستان شناسایی شدند.

به گزارش"تابناک" وی افزود: از این تعداد، ۲ هزار و ۳۷۳ کودک جذب و با توجه به این طرح به چرخه تعلیم و تربیت در خوزستان بازگشتند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خوزستان ضمن بیان اینکه برقراری عدالت آموزشی از اولویت‌های مجموعه تعلیم و تربیت استان است عنوان کرد: جلوگیری از بازماندن از تحصیل و همچنین ایجاد عدالت آموزشی برای همه دانش‌آموزان خوزستان از جمله مهم‌ترین راهبردهای مجموعه تعلیم و تربیت خواهد بود.

وی افزود: همچنین در این راستا طرح شناسایی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل را به کار بستیم که همکاری و هم‌افزایی دستگاه‌ها زمینه‌ساز موفقیت این طرح شد.

مودت در تشریح علل بازماندن از تحصیل در خوزستان بیان کرد: مسائل فرهنگی، مشکلات اقتصادی، بیماری، فوت و مهاجرت از جمله مهم‌ترین دلایل بازماندن از تحصیل در خوزستان است.

وی افزود: با تلاش‌های صورت گرفته توسط متولیان طرح شناسایی و جذب بازماندگان از تحصیل، میانگین بازماندگی از تحصیل از ۲.۱۴ درصد در سال گذشته به ۱.۹۶ درصد در سال جاری کاهش داشته است و تلاش ما بر این است که با توسعه سند توسعه آموزش‌وپرورش خوزستان شاهد رشد کیفی در همه حوزه‌های عملکردی باشیم.

غلامرضا شریعتی در این آیین بیان کرد: باید مراقبت‌های لازم برای حفظ و ماندگاری دانش‌آموزانی که در قالب این طرح جذب کلاس درس شده‌اند انجام شود؛ ماندگاری این دانش‌آموزان در مدارس از توسعه جذب دانش‌آموزان در این طرح مهم‌تر است.

وی گفت: از سال ۹۶ یکی از مهم‌ترین شعارهای برنامه کاری در خوزستان پوشش تحصیلی کامل کودکان این استان بوده که تلاش شد با اجرای طرح جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل و افزایش ساخت کلاس درس این امر محقق شود.

 شریعتی با اشاره به اینکه تا پایان امسال یک‌هزار کلاس درس در خوزستان به بهره برداری می‌رسد افزود: پوشش صددرصدی نوآموزان پیش‌دبستانی در کاهش دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل تاثیرگذار است که این طرح در خوزستان عملیاتی شده است.

استاندار خوزستان همچنین با اشاره به اجرای طرح جوانه‌ها در خوزستان ادامه داد: در این طرح دانش‌آموزان مناطق محروم بورسیه تحصیلی می‌شوند که پارسال یک هزار و ۲۰۰ دانش آموز پس از شرکت در یک آزمون این بورسیه را دریافت کردند؛ این طرح به عنوان الگوی ملی معرفی شد.

وی ارایه آموزش مجازی در آموزش و پرورش خوزستان را از دیگر راه‌های جلوگیری از بازماندگی تحصیلی دانش‌آموزان بیان کرد و افزود: در این روش تلاش شد در روستاهای دور افتاده و سخت گذر،ر از آموزش مجازی برای آموزش و تحصیل دانش‌آموزان استفاده شود تا از تحصیل باز نمانند.

 وی با اشاره به اینکه در این راه سازمان‌های مردمی و خیریه هم مشارکت داشته‌اند اضافه کرد:بازماندن از تحصیل تنها به دلیل فقر مالی نیست، بلکه فقر فرهنگی نیز از دیگر عوامل بازدارنده در ادامه تحصیل دانش‌آموزان است و بسیاری از خانواده‌ها مانع ادامه تحصیل فرزندان خود می شوند که شکست این فقر سخت است.

وی گفت: از نهادهای مردمی و حمایتی تقاضا داریم در این پروژه مسئولان را یاری دهند و در ایجاد فرهنگ سواد آموزی دانش آموزان به والدین نهایت تلاش خود را داشته باشند.

استاندار خوزستان ادامه داد: صنایع خوزستان نیز در بخش بهبود شرایط آموزشی این استان و  کمک به مسایل اجتماعی باید نقشی پررنگ و موثر داشته باشند.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد اظهار کرد: از آغاز انقلاب اسلامی تاکنون در حوادث گوناگون شهدای بسیاری به انقلاب تقدیم شده است. حلقه مفقوده جامعه ما اخلاق شهدا است که اگر این اخلاق در جامعه نهادینه شود مشکلات ما را حل خواهد کرد.

وی ادامه داد: شهید صیاد شیرازی، شهید رجایی، شهید بهشتی و دیگر شهدایی که توفیق شهادت داشتند،‌ دارای ویژگی پسندیده اقامه نماز اول وقت بودند. دیگر ویژگی بارزی که در شهدایی مثل شهید باکری دیده می‌شود خدمت به مردم است. اگر بخواهیم بعد از واجبات الهی، ویژگی‌ای را به عنوان معارف الهی به جامعه معرفی کنیم خدمت به خلق و نیازمندان است.

موسوی‌فرد بیان کرد: با بررسی زندگی شهدا متوجه می‌شویم که خدمت به مردم در زندگی آن‌ها موج می‌زند. بعد از انقلاب اسلامی هم کم نبودند معلمانی که در مناطق محروم و روستایی تلاش کردند و دانش‌آموزان را گردهم آوردند و آن‌ها را از نعمت دانش و تحصیل برخوردار کردند.

امام جمعه اهواز گفت: حرکت جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل به کسب علم و دانش به برکت تلاش‌های استاندار و مجموعه استانداری اقدامی مطلوب است، چرا که علم و دانش ابزار رشد انسان است و انسان بدون ابزار نمی‌تواند کار و تلاش کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار