آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید از اقدام نیروهای هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در شلیک ده‌ها موشک به سمت پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق در پاسخ به شهادت مظلومانه سردار پرافتخار سپهبد پاسدار شهید حاج قاسم سلیمانی و یارانش، قدردانی کرد.
کد خبر: ۸۱۲۴۹۵
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۰۲:۴۰ 09 January 2020

به گزارش تابناک قم، وی روز چهارشنبه در ابتدای درس خارج فقه در مسجد اعظم، افزود: فرزندان سپاهی و انقلابی این ملت با نام حضرت زهرا(س) انتقام از مستکبران را آغاز کردند و دیشب ضربه‌ای به آن‌ها وارد کردند.

آیت‌الله نوری همدانی با تاکید بر این‌که البته این اقدام اولین ضربه است و ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: جمهوری اسلامی دیشب قدرت خود را نشان داد و ‌باید مثل همیشه و قوی‌تر از هرروز در میدان باشیم.

روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه از شلیک ده‌ها موشک بالستیک به سمت پایگاه عین‌الاسد آمریکا واقع در استان الانبار عراق خبر داد.

بر اساس این اطلاعیه، ده‌ها موشک زمین به زمین به این پایگاه آمریکایی اصابت کرده است.

وی همچنین با اشاره به تشییع باشکوه شهدای مقاومت در شهرهای مختلف، گفت: مردم فاطمی و عاشورایی در تشییع سردار حاج قاسم سلیمانی نشان دادند که هنوز جریان شهادت و ارادت به اهل‌بیت(ع) در این کشور زنده است.

صبح جمعه ۱۳ دی‌ماه جاری سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس معاون الحشد الشعبی و چند تن از همراهانشان پس از عمری مجاهدت درحمله تروریستی پهپادهای آمریکایی در فرودگاه بغداد (عراق) به شهادت رسیدند.

پیکر پاک سردار حاج قاسم سلیمانی، پس از تشییع در شهرهای مختلف عراق و ایران،‌ بامداد چهارشنبه در گلزار شهدای کرمان آرام گرفت.

وی تصریح کرد: شهدا و بازماندگان بر گردن ما حق‌دارند و در راه حفظ نظام و انقلاب هیچ‌وقت ضعف از خود نشان نمی دهیم .

آیت‌الله نوری همدانی در ادامه با تسلیت فرارسیدن ایام شهادت حضرت زهرا(س)، بیان کرد: ‌این مکتب فاطمیه است که مجاهد پرور و عاشورا پرور است و باید زنده نگه‌داشته شود.

وی با تاکید بر ترویج فرهنگ فاطمیه، افزود: طلاب به تبلیغ مکتب فاطمیه توجه کنند و ماهیت آن را به مردم بشناسانند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به واقعه تاریخی ۱۹ دی‌ماه اشاره و بیان کرد: ۱۹ دی باید در تاریخ ایران زنده بداند و مزایای آن را بدانیم.

این مرجع تقلید با اشاره به مقاله توهین‌آمیز روزنامه اطلاعات در ۱۷ دی سال ۵۶، گفت: مقاله «ارتجاع سرخ و سیاه» به نوشته احمد رشیدی مطلق در این روزنامه منتشر شد و تلاش بر این بود قداست روحانیت و امام راحل را تضعیف کنند و سیاست خود را رونق دهند.

وی افزود: آن شب علما و روحانیون در منزل بنده جمع شدند و تصمیم به قیام و حرکت شورانگیز در روز ۱۸ دی‌ماه سال ۵۶ شد.

وی اضافه کرد: در نهایت در روز ۱۹ دی‌ماه پس از سخنرانی بنده که در منزل و در جمع مردم و روحانیون انجام شد حرکتی باصلابت صورت گرفت که با شهید و مجروح شدن تعدادی، ‌حماسه ۱۹ دی رقم خورد.

آیت‌الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: عده‌ای نیز در این جریان دستگیر شدند و بنده نیز به شهر خلخال تبعید شدم.

وی ادامه داد: ‌این انقلاب یک استخوان‌بندی دارد که ولی‌فقیه، صبر و استقامت و بیداری در برابر دشمن عناصر مهم این استخوان‌بندی می‌باشد که باید حفظ شوند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار