معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از فعالیت ۷۵ واحد تولید کنسانتره و تولید آب میوه خبر داد.
کد خبر: ۸۱۲۷۴۱
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۵ 09 January 2020
به گزارش تابناک آذربایجان غربی؛ اکبر کرامتی با بیان این مطلب افزود: واحد‌های سورتینگ و بسته بندی میوه بویژه سیب درختی با هدف صادرات، در حال حاضر ۲۲ و احد با ظرفیت بالای ۵۵ هزار و ۵۰ تن در سطح استان فعال است.
 
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه افزایش واحد‌های سورت و بسته بندی در اولویت برنامه‌های سازمان قرار دارد، تاکید کرد: این تعداد واحد سورتینگ و بسته بندی کافی نبوده و بایستی نسبت به توسعه این گونه واحد‌ها اقدام شود.
 
او اضافه کرد: برای بهبود وضعیت اقتصادی باغداران، بایستی استفاده از شیوه‌های نوین و فنی در افزایش عملکرد در واحد سطح و همچنین توجه به اصلاح و نوسازی باغات توسط باغداران مد نظرقرار گیرد.
 
کرامتی خاطر نشان کرد: در این راستا زیر ساخت‌ها و شرایط لازم با ایجاد باغات الگویی در سطح شهرستان‌ها توسط واحد‌های فنی بصورت الگوئی و مشارکتی با باغداران فراهم شده و در حال اجرا است.
 
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در خصوص استقرار میز سیب درختی نیز گفت:: میز سیب در استان مستقر و فعال بوده و دبیری آن را سازمان صنعت معدن و تجارت عهده دار می‌باشد، در این راستا سازمان جهادکشاورزی برای تسریع روند امور، بعد از پیگیری مستمر نسبت به تشکیل زنجیره تولید و صادرات سیب نیز اقدام نموده است.
 
ضرورت اهتمام ویژه مسئولین در جهت تسهیل صادرات محصول سیب استان
 
کرامتی اظهار کرد: بر اساس پی گیری‌ها و مکاتبات متعدد انجام یافته و با تلاش‌های گسترده دستگا ههای ذیربط از جمله استانداری، سازمان صمت، اتاق بازرگانی، شرکت‌ها و اتحادیه‌های مستقر دراستان، ایجاد تسهیل در امر صادرات محصول سیب و شناسایی بازار‌های جدید صادراتی در دستور کار قرار دارد و در حال حاضر روند صادرات توسط فعالین بخش در حال انجام بوده و پیگیر توسعه و افزایش حجم صادرات این محصول استراتژیک در استان هستیم.
 
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه آذربایجان غربی قطب تولید سیب درختی درکشور می‌باشد، افزود: در سایه همت کشاورزان سخت کوش و بهره مندی از روش‌های نوین تولید و وجود صنایع تبدیلی و تکمیلی مدرن فعال در استان کیفیت سیب تولیدی استان قطعاً از رتبه بالایی در سطح کشوربرخوردار است.
 
وی اضافه کرد: قبلا محصول سیب درختی در ردیف خرید تضمینی محصولات کشاورزی نبوده، ولی در اثر مکاتبات و پی گیری‌های انجام یافته ازسوی مسئولین استانی سیب نیز جز محصولات قابل خرید تضمینی و توافقی قرار گرفته است.
 
کرامتی بیان کرد: امسال با توجه به قیمت بالاتر از خرید تضمینی، محصول سیب صنعتی استان بصورت مستقیم از سوی باغداران تحویل کارخانجات گردید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار