یادداشت؛ سیاوش اردانی
با عرض تسلیت و تعزیت به خانواده هایی که در اثر سقوط هواپیمای مسافربری خطوط هوایی اوکراین داغدار شده اند، چند نکته در این باره قابل تأمل است:
کد خبر: ۸۱۲۸۲۰
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۷ 10 January 2020

1ـ منطقا تا پیش از استخراج اطلاعات جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی، هر حرف و سخنی غیر قابل استناد است.
2ـ امپراتوری رسانه ای غرب، فرقه تروریست رجوی و رژیم کودک کش اسرائیل و دنباله‌های داخلی و خارجی شان، خیلی اصرار دارند این سانحه را عمدی نشان دهند و جمهوری اسلامی را مسئول آن معرفی کنند.
3ـ با فرض درستی ادعای آنها باید پرسید که ساقط کردن این هواپیما چه منافعی و برای چه کسانی دارد؟
4ـ این روزها به برکت خون سردارشهیدقاسم سلیمانی، و یاران اش وحدت ملی کم نظیری در ایران موج می‌زند و نفرت و خشم از آمریکا در میان ایرانیان به شکل تصاعدی افزایش یافته است. و نیز، پس از حمله موشکی ایران به پایگاه های نظامی آمریکا، جمهوری اسلامی به یکی از بزرگترین پیروزهای سیاسی خود در چهل سال اخیر دست یافته و ایران در یکی از ممتازترین موقعیت‌های تاریخی خود قرار دارد. در نتیجه، هر اقدام انحرافی که بر این پیروزهای خیره کننده سایه بی‌اندازد، بدون تردید به زیان ایران است.

5ـ آمریکا شکست خورده ترین کشور در دو واقعه ی اخیر است: ترور و به شهادت رساندن سردار سلیمانی و واقعه بزرگ حمله به پایگاه‌های نظامی آمریکا.
بیم و هراس آمریکا از پاسخ به ایران و عقب نشینی آشکار از تهدیدهای پیوسته‌ای که رئیس جمهور آمریکا علیه ایران داشت، بیانگر وضعیت آشفته و سردرگمی است که بر رژیم آمریکا مستولی است. اذناب اروپایی و منطقه‌ای آمریکا و تروریست وابسته به او، از جمله فرقه رجوی هم، در برابر وضعیت ممتاز فعلی ایران، با شکست سنگینی روبرو شده اند و شرایط روحی، روانی بسیار بدی دارند.

6ـ با این حساب، روشن است که حتی اگر هواپیمای اوکراینی با خرابکاری عمدی سقوط کرده باشد، منافع آن فقط و فقط برای کسانی ست که می‌خواهند با براه انداختن یک جنگ رسانه‌ای و حاکم کردن فضایی مسموم علیه ایران، پیروزی بزرگ ملت ایران را تحت الشعاع قرار دهند و اندکی از بار شکست بزرگی که خورده اند، کم کنند. این یک شیوه مرسوم و جزو سنت‌های ماشین و امپراتوریِ تبلیغاتی آمریکا است. هر زمان نیاز دارد که افکار عمومی داخلی و یا خارجی را از موضوعی منحرف سازد، یا یک عملیات ایذایی انجام می‌دهد و یا یک بلوای رسانه‌ای دروغ به راه می‌اندازد و همه را به آن سرگرم می‌کند.
7ـ محقق ارجمند، جناب آقای عبدالله شهبازی در کانال تلگرامی‌اش، به نکته خوبی در باره رابطه منافع سوداگران کاپیتالیست و سقوط این هواپیما اشاره کرده. ایشان نوشته است: « روز چهارشنبه سهام کمپانی بوئینگ به دلیل خبر سقوط هواپیمای اوکرائینی بوئینگ ۸۰۰- ۷۳۷ در تهران به دلیل نقص فنی ۲٫۳ درصد معادل ۴٫۳ میلیارد دلار سقوط کرد. ولی امروز به دلیل ادعای برخی مقامات پنتاگون دال بر اینکه سقوط هواپیما به دلیل اصابت موشک ایران بوده و حمایت تلویحی ترامپ از این ادعا ٣ درصد افزایش یافت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار