رئیس مرکز بهداشت دزفول خبر داد:
 رئیس مرکز بهداشت شهرستان دزفول گفت: از سال ۸۸ تا سال گذشته، ۴۳ کودک کمتر از پنج سال جان خود را در نقاط حادثه‌خیز شهرستان دزفول از دست داده‌اند.
کد خبر: ۸۱۲۹۳۱
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۹ 12 January 2020

رضا پورآیین در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان دزفول در سالن جلسات فرمانداری، اظهار کرد: همواره در جلسات متعدد این شورا هشدارهای لازم نسبت به وجود نقاط حادثه‌خیز در مناطق مختلف شهرستان داده شده و لزوم رفع این معضل در جلسات قبل نیز مصوب شده است.

وی افزود: کانال ابتدای شهرک محمد بن جعفر، کانال اطراف شهر منتظران، زهکش روستای میزان، کانال زهکش روستای عدالت، کابل‌های برق منطقه سرسرباز شهر سیاه منصور و کانال کوی مدرس از جمله نقاط حادثه‌خیز شهرستان هستند که فاقد هرگونه تابلو و علائم هشدار دهنده است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان دزفول تصریح کرد: از سال ۸۸ تا ۹۷ این نقاط حادثه‌خیز باعث بروز حوادث متعددی شده به گونه‌ای که در بین این سال‌ها ۴۳ کودک کمتر از ۵ سال جان خود را در این نقاط حادثه‌خیز از دست داده‌اند که در این بین ۲۲ نفر بر اثر غرق شدن و مابقی براثر تصادف فوت کرده‌اند.

پورآیین تأکید کرد: بر اساس مصوبه شورای سلامت، شوراها و شهرداری‌ها موظف به نصب تابلو و علائم هشدار دهنده در این نقاط هستند و یا اینکه با انجام یکسری اقدامات باعث کاهش حوادث در این مناطق حادثه‌خیز و بحرانی شوند.

وی در ادامه با اشاره به یکی از دستور کارهای جلسه مبنی بر بررسی وضعیت بهداشتی ماهی‌فروشان بلوار ۴۵ متری دزفول، عنوان کرد: در راستای ساماندهی و رفع معضلات این مغازه‌های ماهی و مرغ فروشی، کارگروهی تشکیل و جلسات آن برگزار شده که اتصال فاضلاب کلیه این مغازه‌ها به شبکه جمع‌آوری فاضلاب پس از نصب چربی‌گیری توسط آبفا، جمع‌آوری مرتب پسماند این مغازه‌ها به صورت دو بار در روز توسط شهرداری، پیگیری وضعیت احداث بازارچه آبزیان و تجهیز تمام مغازه‌های مرغ و ماهی‌فروش بلوار ۴۵ متری به یخچال ویترین دار از سوی اداره دامپزشکی از جمله مصوبات این کارگروه بوده است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان دزفول ادامه داد: استفاده از آب غیر تصفیه و مشکلات ناشی از پساب از جمله معضلات اساسی مغازه‌های مرغ و ماهی‌فروش در بلوار ۴۵ متری نبش آفرینش است که لازم است در سریع‌ترین شکل ممکن برطرف شوند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار