مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به ورود سامانه بارشی به استان از اواسط روز جمعه، فعالیت این سامانه بارشی را تشریح کرد.
کد خبر: ۸۱۴۸۰۶
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۱ 16 January 2020

محمد سبزه‌زاری اظهار کرد: طبق بررسی نقشه‌های پیش‌یابی، طی امروز تا فردا صبح در برخی نقاط نیمه شمالی خوزستان احتمال بارش پراکنده باران وجود دارد.

وی افزود: از اواسط وقت روز جمعه، سامانه بارشی وارد خوزستان می‌شود و تا بامداد روز دوشنبه به صورت متناوب در سطح استان فعالیت بارشی خواهد داشت.

سبزه‌زاری بیان کرد: فعالیت این سیستم به صورت وزش باد شدید، بارش باران و رعد و برق و در ارتفاعات بارش برف خواهد بود. شمال خلیج فارس نیز در روزهای شنبه و یکشنبه مواج پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: در شبانه‌روز گذشته گتوند با ۲۲.۲ و دهدز با ۲.۵ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط خوزستان بودند. تغییرات دمای اهواز در این مدت بین ۶.۹ تا ۱۹.۲ درجه سانتیگراد در نوسان بود.

همچنین در اخطاریه شماره ۲۱ امروز (۲۶ دی ماه) اداره‌کل هواشناسی خوزستان آمده است: "با تقویت سامانه بارشی طی اوایل روز شنبه تا اواسط روز یکشنبه در مناطق شمال شرق، شرق، شمال و مواج شدن شمال خلیج فارس را شاهد خواهیم بود.

همچنین در این ایام در مناطق شمال شرق مانند مناطق اندیکا، لالی و مسجدسلیمان، مناطق شرق مانند مناطق باغملک، ایذه و دهدز و در شمال مانند اندیمشک، سردشت و شهیون دزفول رگبار باران، رعد و برق، وزش باد متوسط تا شدید همراه با تندباد لحظه‌ای، بارش برف در ارتفاعات، ریزش تگرگ در مناطق مستعد و آبگرفتگی معابر و طغیان مسیل‌ها مورد انتظار است."

منبع: ایسنا
برچسب ها: هواشناسی ، بارندگی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار