مهردادحمزه خواستار پرداخت حق اشتراک رسانه‌ها از سوی ادارات تا پایان سال شد و اضافه کرد: مطالبات رسانه‌ها نیز باید پرداخت شود چرا که بسیاری از رسانه‌ها با وضعیت اقتصادی سختی مواجه هستند.
کد خبر: ۸۱۵۷۰۰
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۷ 19 January 2020
معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان گفت: تقویت ارتباط روابط عمومی‌ها و رسانه‌ها مهم است و باید روابط خوبی بین خانه مطبوعات، رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها برقرار شود

به گزارش ایسنا، مصطفی آزادبخت با بیان اینکه باید روحیه مستحکم ما در مقابله با دشمن تقویت شود که یکی از راه‌ها توجه به نقش اثرگذار روابط عمومی هاست، اظهار کرد: رمز موفیقت ما در حوزه روابط عمومی این است که اول به خود بپردازیم چرا که وقتی گرفتار منیت و نفسانیت خود شویم به طور قطع نمی‌توانیم تأثیرگذار باشیم.

وی با بیان اینکه یک مسئول روابط عمومی خوب کسی است که اول به خود و خانواده‌اش توجه کند تا با تمام توان به میدان بیاید، افزود: کار در روابط عمومی انگیزه می‌خواهد به طوریکه انگیزه باشد جذبه هم می‌آید همچنین یک روابط عمومی باید علم کار داشته باشد و آموزش را در دستور کار قرار دهد.

آزادبخت با بیان اینکه یک روابط عمومی باید برنامه‌محور بوده و با استفاده از تجربیات به تمام موضوعات توجه داشته باشد، ادامه داد: روابط عمومی‌ها باید طلب رسانه‌ها را سریع پرداخت کنند که لازم است این کار اول از خود ما و استانداری آغاز شود.

وی با بیان اینکه در آستانه دهه فجر هستیم و باید روابط‌عمومی‌ها به بیان نقش تأثیرگذار انقلاب اسلامی بپردازند، یادآور شد: موضوعات ریشه‌ای و اقناعی در دستور کار قرار گیرد و تمام اقدامات مهم و نظرات جمع‌آوری و به صورت بولتن تهیه شود به طوریکه روابط عمومی‌ها پیشقراولی برای دلگرمی مردم باشند.

معاون استاندار همدان با بیان اینکه فعالیت روابط عمومی‌ها در فضای مجازی مهم است به طوریکه نباید درباره فضای مجازی ابهامی داشته باشند، اظهار کرد: تقویت ارتباط روابط عمومی‌ها و رسانه‌ها مهم است و باید روابط خوبی بین خانه مطبوعات، رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها برقرار شود.

وی در انتقاد به عدم حضور استاندار در این جلسه از سوی نماینده‌ای از هیئت رئیسه شورای روابط‌عمومی‌های استان گفت: جلسه‌ای را طی سه ماه آینده با حضور استاندار خواهیم داشت.

مدیرعامل خانه مطبوعات استان همدان نیز از آمادگی این مجموعه در برگزاری کلاس‌هایی برای روابط عمومی‌های استان در قالب سواد رسانه‌ای خبر داد و گفت: طی شش ماه اخیر برای شرکت آب و فاضلاب و اداره کل منابع طبیعی استان این دوره‌ها را برگزار کرده‌ایم و آمادگی داریم برای سایر مسئولان روابط عمومی‌ها و کارشناسان آن‌ها هم برگزار کنیم.

مهرداد حمزه با اشاره به اینکه باید در دستگاه‌های پرمخاطب تعامل با رسانه‌ها شکل گیرد، افزود: در ارتباط با ارزیابی روابط عمومی‌ها کاش امکان داشت ما نیز به عنوان خانه مطبوعات در قالب یکی از پارامتر‌ها نظر دهیم.

 وی با بیان اینکه برای راه‌اندازی خانه مطبوعات در شهرستان‌ها حداقل باید ۲۰ خبرنگار در هر شهرستان فعال باشد در غیر این صورت امکان‌پذیر نیست، خاطرنشان کرد: تنها در شهرستان نهاوند و ملایر شاهد تعداد بالای خبرنگاران هستیم و در سایر شهرستان‌ها آمار کم است بنابراین از لحاظ قانونی راه‌اندازی خانه مطبوعات در تمام شهرستان‌ها امکان‌پذیر نیست، اما در حال حاضر این خبرنگاران جزء خانه مطبوعات استان هستند.

مدیرعامل خانه مطبوعات استان همدان با اشاره به اینکه هرگاه مسئولان روابط عمومی‌با ما تماس گرفته‌اند لیست رسانه‌ها را در اختیار آن‌ها گذاشته‌ایم، افزود: البته این لیست هم هر از چندگاهی تغییر می‌کند و افراد جدیدی در عرصه رسانه وارد و یا خارج می‌شوند. امروز لیست رسانه‌ها را در اختیار روابط عمومی‌ها قرار می‌دهیم و متقابلاً می‌طلبد لیستی از روابط عمومی‌ها هم در اختیار ما قرار گیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه از قانون آگهی‌های «م. الف» ابلاغ شده، اما همچنان روابط عمومی‌ها اجرایی نمی‌کنند که امیدواریم کسی این قانون را دور نزند، گفت: طبق توافقی که با اداره ارشاد داشتیم قرار شده است هر دستگاهی اگر این قانون را اجرا نکند به دیوان محاسبات عدالت اداری معرفی شود.

حمزه خواستار پرداخت حق اشتراک رسانه‌ها از سوی ادارات تا پایان سال شد و اضافه کرد: مطالبات رسانه‌ها نیز باید پرداخت شود چرا که بسیاری از رسانه‌ها با وضعیت اقتصادی سختی مواجه هستند.

وی با تأکید بر اینکه اگر روابط عمومی‌ها ارتباط خود را با رسانه‌ها بیشتر کنند رسانه‌ها می‌توانند بسیار کمک حال روابط عمومی‌ها باشند، گفت: خوشبختانه تعاملی که بین اصحاب رسانه، روابط عمومی و هیئت رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌ها و خانه مطبوعات شکل گرفته، در هیچ استانی وجود ندارد.

مدیرعامل خانه مطبوعات استان همدان با بیان اینکه روابط عمومی‌ها در دعوت از رسانه‌ها در مراسم‌های مختلف حتماً دعوتنامه را به دفاتر فکس کنند و به فضای مجازی بسنده نکنند، افزود: روابط عمومی‌ها در برگزاری تور‌های رسانه‌ای، رسانه‌ها را گلچین نکنند و همه آن‌ها را درنظر بگیرند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار