در آذربایجان غربی،
همایش نقش تغذیه در آبزی پروری با هدف ارتقا صنعت آبزی پروری استان و تعامل آبزی پروران و تولیدکنندگان در ارومیه برگزار شد.
کد خبر: ۸۱۶۸۹۳
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۱ 23 January 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، جلیلی رئیس سازمان جهادکشاورزی استان دراین همایش گفت: موتور محرک اقتصاد استان بخش کشاورزی است که ارزش  تولید ۶میلیون و ۷۰۰هزارتن انواع محصولات کشاورزی نقش مهمی در درامد ناخالص استان دارد.

وی افزود: هم اکنون ۴۲۰ مزرعه پرورش آبزیان در استان در حال فعالیت هستند که سالانه بیش از ۱۵ هزارتن انواع آبزیان در استان تولید میشود .

جلیلی اظهار داشت: آذربایجان غربی از مهمترین تولیدکنندگان تخم چشم زده ماهی است که علاوه بر خودکفایی در نیاز داخلی امکان صادرات این محصول با ارزش را دارد که متاسفانه با واردات بی رویه تخم چشم زده ماهی با ارز دولتی مشکلات عدیده ای برای تولید کنندگان استان ایجاد کرده است.

تکمیل زنجیره تولید ارزش و تولید در بخش آبزیان و افزایش سرانه مصرف ماهی استان از مهمترین برنامه های سازمان در بخش شیلات و ابزیان است.

قریشی سرپرست مدیریت شیلات استان هم در این همایش با اشاره به پتانسیل های آب و هوایی و جغرافیایی آذربایجان غربی در تولید و صادرات آبزیان گفت: آذربایجان غربی با تولید انواع ماهیان سردابی و گرم آبی رتبه نخست تولید ماهی در بین استان های غیر ساحلی کشور محصوب می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار