همزمان با ایام الله دهه فجر
فرماندار تکاب گفت: ۳۸ طرح توسعه‌ای با ۲۸۰ میلیارد ریال هزینه همزمان با ایام دهه فجر امسال در مناطق شهری و روستایی این شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۸۱۸۱۰۹
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰ 27 January 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی،محمود زمانی افزود: از این تعداد طرح قابل افتتاح، ۳۱ طرح عمرانی، زیرساختی و آموزشی با ۲۵۶ میلیارد ریال هزینه از محل اعتبارات دولتی و هفت طرح تولیدی و صنعتی نیز با پرداخت تسهیلات و مشارکت ۲۲ میلیارد ریالی بخش خصوصی اجرا شده‌است.

وی اضافه کرد: از این تعداد ۹ طرح را طرح‌های عمران شهری شامل آسفالت خیابان‌ها و معابر عمومی و ساماندهی و زیباسازی میادین و بوستان‌ها تشکیل می‌دهد که با ۳۳ میلیارد ریال هزینه به بهره‌برداری می‌رسد.

وی شبکه جمع‌آوری و تصفیه‌خانه فاضلاب روستای چوپلو، بهسازی و آسفالت محورهای مواصلاتی تکاب به شهرهای بیجار، شاهین‌دژ و دندی به طول ۲۱ کیلومتر، طرح آسفالت معابر سه روستا، طرح‌های آب‌رسانی، برق‌رسانی و گازرسانی به ۱۱ روستا و سه طرح آبخیزداری و اجرای عملیات بیولوژیکی خاک را از مهمترین طرح‌های عمرانی قابل افتتاح این شهرستان در دهه فجر عنوان کرد.

فرماندار تکاب با اشاره به اینکه توجه به توسعه شاخص‌های روستایی و بهبود زیرساخت‌های شهرستان از ویژگی‌های بارز طرح‌های قابل افتتاح تکاب در دهه فجر امسال به شمار می‌رود، ادامه داد: همچنین در راستای توسعه شاخص‌های بهداشتی و درمانی در روستاهای تکاب ۲ مرکز ارائه خدمات بهداشتی ثابت و جاده‌ای روستایی با ۱۳ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال هزینه اجرا شده که در دهه فجر بهره‌برداری از آنها آغاز خواهد شد.

زمانی با بیان اینکه پنج طرح آبیاری تحت فشار در سطح ۶ هکتار از اراضی کشاورزی روستاهای منطقه، توسعه شبکه فشار ضعیف هوایی برق و احداث پست هوایی تامین برق مراکز تولیدی و صنعتی از دیگر طرح‌های قابل افتتاح تکاب در دهه فجر است، اضافه کرد: در راستای ایجاد اشتغال برای جوانان، کارگاه تولید مصنوعات طلا با ظرفیت تولید سالانه ۴۰۰ کیلوگرم انواع زیورآلات، بازارچه دائمی صنایع دستی بانوان، سالن ورزشی دانش‌آموزان دختر، سالن ژیمناستیک و ورزش‌های رزمی تکاب نیز همزمان با چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افتتاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه با اجرا و بهره‌برداری از هفت طرح تولیدی، صنعتی، خدماتی و کشاورزی برای ۲۴ نفر زمینه اشتغال پایدار فراهم خواهد شد، اضافه کرد: علاوه‌ بر آن، به مناسبت دهه فجر، یک باب واحد آموزشی سه کلاسه روستایی افتتاح و مرکز مشاوره، اطلاع‌رسانی و خدمات کارآفرینی و دفتر کاریابی در شهر تکاب آغاز به کار خواهد کرد و ۳۵ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد نیز واگذار خواهد شد.

فرماندار تکاب همچنین از کلنگ‌زنی هشت طرح بزرگ و مهم عمرانی و کشاورزی با یک‌هزار و ۲۰ میلیارد ریال اعتبار دولتی در این شهرستان همزمان با دهه فجر امسال خبر داد و افزود: در این ایام، عملیات اجرایی احداث ساختمان شبکه آبیاری و زهکشی سد ساروق با قابلیت پمپاژ آب و آبیاری پنج هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی منطقه، عملیات گازرسانی به ۲۰ روستا، احداث پارک گردشگری شهر تکاب، طرح تعریض پل شریف آباد و عملیات احداث مدارس چهار کلاسه و یک کلاسه روستایی و مدرسه ۱۰ کلاسه دانش‌آموزان استثنایی نیز آغاز خواهد شد.

زمانی گفت: برای احداث ساختمان شبکه آبیاری و زهکشی اراضی پایاب سد ساروق تکاب ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار دولتی با تخصیص اولیه ۱۶۰ میلیارد ریال و برای گازرسانی به روستاهای سخت‌گذر محور «مایین‌بلاغ» با بهره‌مندی ۹۶۰ خانوار ۱۹۵ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار