مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام گفت: هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی ویژه کودکان و نوجوانان ایلامی با حضور گروه‌های نمایش عروسکی و صحنه‌ای مراکز کانون پرورش فکری سراسر استان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۱۸۳۲۶
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۰ 28 January 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛مهدی جمالی اظهار کرد: مراسم اختتامیه این جشنواره در مرکز استان روز یکشنبه سیزدهم بهمن‌ با اجرای عمومی  گروه‌های نمایشی راه‌یافته به مرحله پایانی استانی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه  این جشنواره ساعت 8 صبح تا 5 عصر با اجرای نمایش‌های راه‌یافته به مرحله نهایی، پذیرای کودکان، نوجوانان، اقشار مختلف مردم و علاقه‌مندان به هنرهای نمایشی است، تصریح کرد: پس از اعلام فراخوان جشنواره در سطح مراکز کانون در استان، 12 اثر نمایشی در دو بخش عروسکی و صحنه‌ای به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که پس از بازبینی هیئت سه نفره 7 اثر به مرحله پایانی راه یافتند که در مراسم اختتامیه این جشنواره، اجرای عمومی خواهند داشت.

جمالی گفت:  این جشنواره در 17 دوره گذشته تنها در بخش نمایش عروسکی برگزارشده اما در جشنواره هیجدهم برای اولین بار بخش نمایش صحنه‌ای به این جشنواره افزوده‌شده است.

وی تصریح کرد: جشنواره سال جاری با توجه به اینکه مراکز کانون، تولید اثر نمایشی داشته و این تولید هنری، با حضور کودکان و نوجوانان عضو کانون انجام‌شده متفاوت‌تر از سال‌های گذشته است، در این جشنواره مربیان در کنار گروه‌های نمایشی نقش راهنمایی و هدایت داشته و کودکان و نوجوانان نیز خود نوشتن متن نمایش‌نامه‌ها را بر عهده داشته و این نمایش‌ها با بازی و کارگردانی خود بچه‌های عضو کانون به روی صحنه می‌رود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام گفت: شهرستان ایلام با 5 اثر نمایشی و شهرستان‌های آبدانان، دره شهر، بدره، چرداول و مهران هرکدام یک اثر در این جشنواره شرکت دارند، و 2 اثر نیز سوی انجمن نمایش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در این جشنواره شرکت کرده‌اند.

وی در پایان بابیان این مراسم اختتامیه این جشنواره در محل سالن آمفی‌تئاتر مجتمع شهدای کودک شهر ایلام برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: خانم مینا بارگاهی «عروسک‌گردان»، محمد اکبریان «بازیگر و عروسک‌گردان» و مرجان قاسمی «کارگردان و بازیگر» کار داوری آثار راه‌یافته به مرحله پایانی این جشنواره را بر عهده خواهند داشت./ع

 

 

 

ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار