مدیر عامل شرکت گاز آذربایجان غربی خبرداد؛
مدیر عامل شرکت گاز اذربایجان غربی گفت : همزمان با دهه مبارک فجر پروژه های گازرسانی به 45 روستا و 63 واحد صنعتی با اعتباری بالغ بر 38 میلیارد و 500 میلیون تومان به بهره برداری می رسند.
کد خبر: ۸۱۸۴۴۹
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۲ 28 January 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی؛ علیرضا شیخی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اعلام این خبر افزود: در همین زمان کلنگ آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به 142 روستا، 153 واحدصنعتی و اجرای سه خط تغذیه گازرسانی در سطح استان نیز به زمین زده خواهد شد. 
وی ادامه داد : برای پروژه هایی که عملیات اجرایی آنها آغاز شد اعتباری بالغ 208 میلیارد تومان برآورد شده است. 
شیخی سپس  به عملکردشرکت گاز در سال 98 پرداخت و اظهار کرد: در سال 98 بیش از یک هزار و 100 کیلومتر شبکه گاز طبیعی در سراسر استان اجرا شده است که با این حجم از اجرای شبکه، مجموعه خط انتقال و شبکه گاز طبیعی اجرا شده در استان از ابتدا تاکنون به بیش از 14 هزار و 400 کیلومتر ارتقاء یافته است.
وی بااشاره به اینکه در بازه زمانی ذکر شده، یعنی از ابتدای سال تاکنون 44 هزار و 200 واحد مسکونی به شبکه گاز کشور متصل شده اند. اظهار کرد: از ابتدای سال با نصب بیش از 15 هزارو 518 انشعاب گاز طبیعی درمجموع 41 هزار و484 مشترک جدید به مشترکین گاز طبیعی استان اضافه شده اند. 

مدیر عامل شرکت گاز آذربایجان غربی در بخش دیگری از سخنان خود به گازرسانی روستایی به عنوان یکی از دستاوردها و عملکردهای مطلوب شرکت گاز اشاره کرد و اظهار داشت: هم اکنون گازرسانی به 500 روستا در استان در حال اجرا می باشد و عملیات اجرایی گازرسانی به 142  روستا نیز همزمان با دهه مبارک فجر آغاز می شود. 
وی افزود : 1120 روستا نیز از نعمت گاز طبیعی بهره مند می باشند که با بهره برداری از پروژه هایدر دست اجرا ، برخورداری خانوار روستایی از گاز طبیعی از 67 درصد کنونی به بالای 85 درصد ارتقاء خواهد یافت که این رقم بالاتر از میانگین کشوری است.

شیخی تاکید کرد: هم اکنون 42 شهر استان با ضریب بهره مندی خانوار شهری 99.4 درصدی از گاز طبیعی بهره مند هستند و گازرسانی به بقیه شهرها نیز در مراحل مختلف، مطالعه، اجرا و طراحی قرار دارند.

وی با بیان اینکه 127 ایستگاه CNG در آذربایجان غربی  فعالیت می کنند گفت: 50 درصد خودروهای تردد کننده در استان سوخت خود را از گاز طبیعی تامین می کنند 
مدیر عامل شرکنتگاز آذربایجان غربی ، این شرکت را موتور محرکه توسعه استان دانست و اظهار کرد: 22 شهرک صنعتی استان انرژی خود را از گاز طبیعی تامین می نمایند که این امر نشان دهنده نقش پر رنگ گاز طبیعی در توسعه استان آذربایجان غربی است. 
وی افزود: هم اکنون به 1050 واحد صنعتی گازرسانی صورت می گیرد که 63 واحد نیز در دهه مبارک فجر به این تعداد اضافه خواهد گردید.

علیرضا شیخی گفت:  با عنایت به اینکه گاز طبیعی در مقایسه با سوختهای دیگر انرژی پاک محسوب می گردد، سهم70 درصدی گاز طبیعی در سبد انرژی استان بیانگر این است که گاز یک مولفه مهم دربحث محیط زیست، کاهش آلایندگی های هوایی و زیست محیطی و به طور کل  در توسعه پایدار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار