نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: دیدار مقام معظم رهبری با خانواده شهداء باید الگوی همه قرار بگیرد چرا که این شیوه، روش و منش اهل بیت عصمت و طهارت می باشد.
کد خبر: ۸۲۰۲۹۳
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۷ 04 February 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در دیدار عوامل کنگره شهدای بخش انزل ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و قدردانی از تلاش های انجام گرفته در برگزاری این کنگره به بیان اهمیت وجود روحیه ایثار و شهادت در بین مردم پرداخت و گفت: این روحیه ایثار و شهادت است که در 8 سال دفاع مقدس باعث مقاومت مردم در برابر دشمن شد و اگر روحیه ایثار و شهادت در بین مردم نبود کشور از بین رفته و تسلیم دشمن می شد.

 وی در ادامه به بیان اهمیت حفظ این روحیه در بین مردم پرداخت و گفت: اکنون و در زمان فعلی همین روحیه ایثار و شهادت است که باعث پیروزی جبهه مقاومت در منطقه شده و اگر این روحیه از بین برود کشور با نابودی و تسلیم در مقابل دشمن مواجه خواهد شد.

  نماینده مقام معظم رهبری در استان در ادامه به بیان و شرح خاطره ای از یکی از دیدار نمایندگان ولی فقیه در استان ها با مقام معظم رهبری پرداخت و گفت: در یکی از این دیدارها به مقام معظم رهبری عرض کردم که استقامت و موضع گیری های حکیمانه و انقلابی حضرتعالی یادآور خطبه ای از امیرالمومنین می شود که فرمودند اگر کل دنیا را دشمنان فرا گیرند ترسی به دل ندارم و از راه خود لحظه ای عقب نخواهم نشست.

  وی در ادامه افزود: همین روحیه استقامت و موضع گیری های انقلابی مقام معظم رهبری باعث حفظ کشور در فتنه ها و حوادث اخیر شده است.

 امام جمعه ارومیه در ادامه به بیان اهمیت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهداء پرداخت و گفت: این عین حقیقت هست که زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهداء بمانند شهادت است، لذا این روحیه را باید در میان خود حفظ کنید.

 وی در ادامه افزود: دیدار مقام معظم رهبری با خانواده شهداء باید الگوی همه قرار بگیرد چرا که این شیوه، روش و منش اهل بیت عصمت و طهارت می باشد.

  نماینده ولی فقیه در استان در ادامه ضمن اشاره به بخشی از زیارت ناحیه مقدسه گفت: در این زیارت امام عصر (عج) از شهدای کربلا نام برده و نام و یاد شهداء کربلا را زنده نگه داشته اند.

 وی در ادامه به بیان اهمیت داشتن نیت خالصانه در این راه افزود: لازمه برگزاری یادواره های شهداء داشتن نیت خالصانه و الهی است اگر در این مسیر نیت خالصانه داشته باشید مایه ایجاد خیر و برکت در منطقه و استان شده و برکت و یاری خداوند را به همراه خواهد داشت.

 وی در پایان با اشاره به مشکلات و دغدغه های بخش انزل و لزوم پیگیری و حل آن ها خاطر نشان کرد: احصاء مشکلات بخش انزل و مطالبه آن ها باید در اولویت کاری و برنامه ای مسئولین این بخش باشد و بنده آماده انتقال و پیگیری این مطالبات از مسئولین استانی ذیربط می باشم.

 

همچنین در این دیدار  سرگرد پاسدار سجاد محبوبی دبیر کنگره شهدای انزل ضمن ارایه  گزارشی در خصوص برگزاری یادواره ها، اجلاسیه ها و اقدامات کنگره شهدای بخش انزل اظهار داشت: بخش انزل شهرستان ارومیه ۲۰۸ شهید سر افراز به نظام و انقلاب اسلامب تقدیم نموده است که اولین شهید انقلاب اسلامی در استان متعلق به این بخش بوده و قریب به ۳ شهید از ۴ شهید مدافع حرم استان به این بخش تعلق دارد.

وی ادامه داد : لازم دیده میشود با کسب اجازه از محضر  نماینده محترم ولی فقیه، با عنوان کنگره بزرگداشت شهدای بخش انزل بیشتر از این به بزرگداشت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سر افراز این بخش  پرداخته شود.

 
انتهای پیام/ حمید مختاری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار