نماینده نهاد رهبری در دانشگاه رازی کرمانشاه گفت:عمده بحث بر محور تربیت دینی فرزندان است و شیرازه آن را روانشناسی اسلامی شکل می‌دهد که در کتب بسیاری روش‌های صحیح تربیتی را آموزش می‌دهند.
کد خبر: ۸۲۰۵۲۳
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳ 05 February 2020

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه محسن قلندری در کارگاه آموزشی تربیت ایرانی اسلامی، با تاکید بر اینکه نقش مادر به عنوان مربی اصلی و تربیت کننده فرزندان بسیار مهم است، اظهار کرد: در روانشناسی شکل گیری رفتار به دو روش تقسیم می‌شود اولی جامعه پذیری با این مفهوم که فرد بر اساس آموزش‌هایی که می‌بیند و قوانینی که در اختیار دارد مسئولیت‌های خویش را اجرا می‌کند در این مرحله ارزش‌هایی که فرد دارد درونی نشده و از بیرون به وی منتقل می‌شود.

 این مسئول ادامه داد: روش دوم التزام به اجرای قوانین به صورت درونی است به این معنی که فرد خود را با وجود یا عدم وجود مجازات به اجرای قوانین ملزم می‌داند و برای آن به صورت دلی و قلبی احترام قائل است، در بحث تربیت دینی باید به روش دوم عمل کرد.

 نماینده نهاد رهبری در دانشگاه رازی ابراز داشت: در اسلام تربیت فرزندان را به سه قسمت تقسیم می‌کنند ۷ سال اول دوران فرماندهی کودک است و باید به حرف او گوش کرد ۷ سال دوم دوران فرمانبرداری اوست و اصطلاحا باید حرف گوش کن باشد، اما ۷ سال سوم که دوران بلوغ اوست باید او را وزیر و مشاور دانست.

 قلندری متذکر شد: تا ۲۰ سالگی باید با کودک به شکل اقناعی گفتگو کرد به این مفهوم که او را قانع کنیم و از ۲۰ سالگی به بعد به شکل استدلالی به این معنی که او را با دلیل و قوه‌ی تعقلش توجیه کنیم.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار