معاون آب و آبفا وزارت نیرو گفت: ۳۳ سد جدید تا پایان دولت تدبیر و امید در کشور ساخته می شود.
کد خبر: ۸۲۰۸۷۰
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۷ 06 February 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، قاسم تقی زاده امروز ۱۷ بهمن ماه در آئین معارفه مدیران عامل شرکت آب منطقه ای و شرکت آب و فاضلاب استان که در سالن اجتماعات اداره برق استان برگزار شد،با بیان اینکه پیش از انقلاب اسلامی ۱۹ سد ملی در کشور وجود داشت که هم‌اینک به ۱۸۲ سد افزایش یافته‌است، اظهار کرد: از  ۱۸۲ سد موجود، ۳۷ سد در دولت تدبیر و امید ساخته شده که ساخت ۳۳ سد دیگر نیز تا پایان دولت تدبیر و امید در دستور کار قرار دارد.

تقی زاده بااشاره به افتتاح تصفیه خانه آب شرب سلماس به عنوان صدو پنجاهمین تصفیه خانه کشور بیان کرد: تصفیه‌خانه آب شرب سلماس با اعتبار ۶۷ میلیارد تومان که ازاین میزان ۳۷ میلیارد تومان آورده بخش خصوصی است، امروز بهره برداری شد. 

وی با بیان اینکه اوایل انقلاب ۲۷ تصفیه خانه آب شهری در کشور وجود داشت، تصریح کرد: امروز صد و پنجاه تصفیه خانه شهری در کشور وجود دارد که تا پایان دولت ۲۷ تصفیه خانه آب شرب شهری دیگر نیز ساخته می شود. 

معاون وزیر نیرو اظهار کرد: قبل از انقلاب فقط ۴ تصفیه‌خانه فاضلاب شهری وجود داشت که در حال حاضر به ۲۳۲ واحد فاضلاب شهری رسیده است که هدفگذاری برای ساخت ۶۲ تصفیه خانه جدید فاضلاب شهری در دولت تدبیر و امید نیز انجام شده است.

طی این مراسم اتابک جعفری به عنوان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان و علیرضا رضوی به عنوان مدیرعامل شرکت آبفای استان معرفی شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار