معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی و رییس ستاد انتخابات استان، آخرین وضعیت یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان تشریح کرد.
کد خبر: ۸۲۱۶۶۱
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۲ 09 February 2020
  1. به گزارش تابناک آذربایجان غربی، علی مصطفوی در جلسه شورای اداری استان با تبریک دهه مباک فجر و سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، گفت: انتخابات و نهادینه کردن آن یکی از دستاورد‌های مهم انقلاب اسلامی است و ما بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی هر سال شاهد برگزاری یک انتخابات در کشور هستیم.

    وی به تشریح تاریخچه انتخابات در کشور پرداخت و گفت: در کشورما انتخابات را می‌توان به سه دوره تقسیم کرد، دوره اول تا انقلاب مشروطه است که در آن رای مردم هیچ ارزشی نداشت.

    رییس ستاد انتخابات آذربایجان غربی دوره دوم انتخابات در کشور را از مقطع زمانی انقلاب مشروطه تا پیروزی انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: در این دوره نیز با وجود اینکه انتخابات در کشور برگزار می‌شد، ولی نتایج این انتخابات‌ها نشان می‌داد انتخابات در کشور فرمایشی است و مردم هیچ نقشی در انتخاب افراد نداشتند.

    وی دوره بعدی انتخابات را انتخابات بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی دانست و افزود: بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی بیشتر اصول و فصول قانون اساسی کشور به رای مردم و انتخابات اشاره دارد و مردم بصورت مستقیم و غیر مستقیم، در انتخاب و یا انتصاب مسئولان نظام اسلامی نقش دارند.

    وی انتخابات را نماد واقعی دموکراسی در کشور عنوان کرد و افزود: حضور و مشارکت مردم در انتخابات، انقلاب اسلامی را در برابر تهدید‌های دشمنان بیمه کرد و اقتدار نظام اسلامی را به جهانیان نشان می‌دهد.

    رییس ستاد انتخابات آذربایجان غربی با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت یازدهمین دوره انتخابات استان، گفت: از ۵۳۱ نفر داوطلب حضور در یازدهمین دوره انتخابات استان تا کنون ۳۵ نفر از حضور در انتخابات انصراف داده، ۱۹۴ نفر تایید صلاحیت و ۳۰۲ نفر نیز رد صلاحیت شده اند.

    مصطفوی با اشاره به اینکه در انتخابات پیش رو در استان آذربایجان غربی ۱۰ حوزه انتخابیه اصلی فعال خواهد بود، افزود: ۲ هزار ۱۱۷ صندوق رای انتخابات استان در نظر گرفته شده که از این تعداد که یک هزار و ۲۵۲ صندوق به صورت ثابت و ۸۶۵ صندوق به صورت سیار آرای مردم را جمع آوری خواهند کرد.

    مصطفوی با اشاره به افزایش ۳ درصدی تعداد صندوق‌های جمع آوری آرا نسبت به انتخابات گذشته، ادامه داد: از مجموع صندوق‌های رای استان هزار و شش صندوق در مناطق شهری و یک هزارو ۱۱۱ صندوق نیز در مناطق روستایی مستقر خواهند شد.

    رییس ستاد انتخابات آذربایجان غربی تعداد واجدین شرایط برای رای دادن در استان را ۲ میلیون و ۳۷۹ هزار و ۶۵۶ نفر عنوان کرد و افزود: از این تعداد ۱۳۵ هزار و ۲۶ نفر رای اولی اولین حضور خود در انتخابات را تجربه خواهند کرد.

    مصطفوی ادامه داد: ستاد انتخابات استان آذربایجان غربی چهار اصل مشارکت حداکثری، قانونمداری، بی طرفی و امانت داری را در سرلوحه برنامه‌های خود قرار داده است.

    رییس ستاد انتخابات آذربایجان غربی در ادامه با اشاره به ماده ۱۱ و ۵۹ قانون انتخابات از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان خواست تا تمامی امکانات خود را برای برگزاری انتخابات قانونمند سالم و با مشارکت حداکثری مردم در اختیار ستاد انتخابات قرار داده و از امکانات دولتی به هیچ عنوان بر له و یا علیه کاندیدا‌ها استفاده نکنند.

    معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی، همچنین با اشاره به فرارسیدن راهپیمایی ۲۲ بهمن از تمامی اقشار مختلف مردم خواست تا با حضور پرشور در این راهپیمایی دشمنان اسلام و انقلاب را مایوس کنند.

    مصطفوی همچنین با اشاره به شیوع بیماری کرونا در برخی از کشور‌های دنیا، گفت: خوشبختانه تمامی تمهیدات لازم در استان برای مقابله با این بیماری اندیشیده شده و تا کنون هیچ مورد مشکوک ابتلا به این بیماری در استان آذربایجان غربی گزارش نشده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار