مدیرعامل شهرک های صنعتی آذربایجان غربی: آذربایجان‌غربی رتبه نخست کشوری را در برگرداندن واحدهای راکد به چرخه تولید را دارد.
کد خبر: ۸۲۱۶۶۵
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۷ 09 February 2020
به گزارش تابناک آذربایجان غربی ؛مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه طی امسال ٩٠ واحد تولیدی راکد مستقر در شهرک‌های این استان به مدار توليد بازگشته‌اند، گفت: این آمار ١٠ درصد از آمار کشوری را شامل می‌شود و با این آمار آذربایجان‌غربی رتبه نخست کشوری را در برگرداندن واحدهای راکد به چرخه تولید را دارد. 

علی عبدلی‌ اظهار داشت: برای بازگرداندن این واحدهای تولیدی بیش از ۶٠٢ میلیارد ریال سرمایه هزینه شده است. 
وی بیان کرد: با راه‌اندازی این واحدهای تولیدی برای ٣٨۵ نفر اشتغال مستقیم ایجاد شده است. 
وی با اشاره به اینکه مشکل تصفیه‌خانه فاضلاب از مسائل اساسی شهرک صنعتی شماره سه ارومیه است، بیان کرد: با تامین اعتبار مورد نیاز این مرکز تا ٢ ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
وی افزود: عملیات ساختمانی و لوله‌گذاری این تصفیه‌خانه به اتمام رسیده و تنها عملیات تجهیز و راه‌اندازی آن باقی مانده است.
وی ادامه داد: با راه‌اندازی این تصفیه‌خانه مشکل فاضلاب واحدهای تولیدی در این شهرک صنعتی حل می‌شود.
وی با اشاره به اینکه هشت تصفیه‌خانه فاضلاب در حال حاضر در شهرک‌های صنعتی این استان فعال است، اظهار داشت: طراحی و ساخت ۶ تصفیه‌خانه فاضلاب دیگر نیز در دست اجراست.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی گفت: این تصفیه‌خانه‌ها در شهرک‌های صنعتی شهرستان‌های سلماس، خوی، مهاباد، میاندوآب، شاهین‌دژ، ماکو و ۲ مورد در ارومیه قرار دارد.
عبدلی با اشاره به اینکه ۳۴ شهرک و ناحیه صنعتی در آذربایجان‌غربی وجود دارد، ادامه داد: در حال حاضر ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار از زمین‌های این استان در اختیار این تعداد شهرک صنعتی است.
وی بیان کرد: در حال حاضر ۲۵ مورد از این تعداد در مساحتی بیش از ۶۵۰ هکتار فعال است.
در ادامه این نشست مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی آذربایجان‌غربی به همراه جمعی از خبرنگاران از  واحدهای تولیدی دستکش حریر و اروم خنک ساز شمال‌غرب مستقر در شهرک صنعتی ارومیه ٢ بازدید کردند. 
آذربایجان‌غربی از نظر صنعتی یکی از استان‌های کم‌برخوردار کشور به شمار می‌رود اما با اجرای قانون خروج از رکود تدوینی دولت تدبیر و امید، اقدامات خوبی در راستای بازگشت واحدهای تولیدی و صنعتی این استان به مدار تولید و جذب سرمایه آغاز شده‌است.
سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از شهریور ۱۳۸۴ فعالیت خود را آغاز کرد و بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی یک سازمان توسعه‌ای به‌شمار می‌رود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار