رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان قم از نامگذاری بزرگترین سالن ورزشی استان که به همت این سازمان احداث شده، به نام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی خبر داد.
کد خبر: ۸۲۲۵۰۱
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۳:۱۸ 13 February 2020

به گزارش تابناک قم، امین مقومی اظهار کرد: سالن ورزشی مجموعه فرهنگی ورزشی خانه مهندس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم تکمیل شده و از آنجا که در حال حاضر این سالن ورزشی چند منظوره بزرگترین سالن ورزشی استان قم به شمار می‌رود، هیات مدیره این سازمان تصمیم گرفت تا نام این سالن ورزشی را به نام سردار پرافتخار اسلام «سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی» نامگذاری کند.

وی افزود: ساخت این سالن ورزشی دو سال به طول انجامید و این مجموعه گنجایش بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ نفر تماشاگر را دارد که در نوع خود در استان قم بی نظیر است.

مقومی عنوان کرد: در هشتمین کنفرانس ملی سازه و فولاد که بهمن ماه سال ۹۶ از سوی انجمن سازه‌های فولادی ایران برگزار شده سازه سالن ورزشی مجموعه فرهنگی ورزشی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم جزو 10 طرح برتر کشور شناخته شد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم گفت: پوشش دهی فضایی به مساحت حدود ۴ هزار و ۱۱۶ مترمربع و ۶۳ هزار و ۵۰۰ مترمکعب فضا با مصرف ۲۰۰ تن فولاد که حدود ۴۲ کیلوگرم برمترمربع است، ایجاد ۶ دهانه بدون ستون از ۴۶ متر به ۶۰ متر، استفاده از سازه فلزی CFT در سکوها، استفاده از سازه فلزی قاب خمشی با سقف عرشه فولادی و اتصالات دیافراگمی، مصرف ۷۵ کیلوگرم بر متر مربع فولاد در سازه سکوها از جمله ویژگی‌های این پروژه است.

وی افزود: در این مجموعه بزرگ ورزشی بخش‌های مختلفی از جمله، رختکن و سرویس بهداشتی و دوش برای دو تیم و به صورت مجزا و همچنین برای تیم داوری، جایگاه ویژه تماشاگران، اتاق کمک‌های اولیه، آسانسور معمولی و یک آسانسور ویژه معلولین، اتاق تصویربرداری و دوربین، کافی شاپ، بوفه، سالن بدن سازی، نمازخانه، یک واحد سرایداری، اتاق مدیریت سالن و مجموعه، بلیط فروشی در نظر گرفته شده است.

مقومی عنوان کرد: در مجموعه ورزشی خانه مهندس علاوه بر فضاهای مستقل، دارای فضاهای روباز ورزشی از قبیل زمین تنیس خاکی، زمین چمن مصنوعی، پیست اسکیت و مجموعه مینی گلف نیز پیش بینی شده است.

وی گفت: مجموعه فرهنگی ورزشی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم دارای زمینی به مساحت ۳۲ هزار و ۸۱۷ متر مربع واقع در منطقه پردیسان قم است که این مجموعه با رویکرد ورزش‌های حرفه ای، همگانی و خانواده محور طراحی شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار