سخنگوي صنعت برق از اعمال خاموشي هاي اضطراري ناشي از محدوديت سوخت نيروگاه ها در كشور خبرداد و تاكيدكرد: اين اقدام در جهت پايدار نگه داشتن شبكه برق بسيار ضروري است.
کد خبر: ۸۲۳۴۴۵
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۵ 16 February 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی؛ دكتر مصطفي رجبي مشهدي با بيان اين كه هم اكنون به دليل گسترش سرماي هوا در كشور و افزايش مصرف گاز توسط بخش خانگي، اولويت با تامين گاز اين بخش (خانگي) است تا مشكلي در گرمايش منازل هموطنان ايجاد نشود، خاطرنشان كرد: ميزان سوخت تحويلي به نيروگاه هاي كشور كاهش يافته است.
سخنگوي صنعت برق با بيان اين كه هم اكنون ناچار به اعمال خاموشي هاي ناشي از محدوديت سوخت نيروگاه ها در كشور شده ايم، تاكيد كرد: اين اقدام در جهت پايدار نگه داشتن شبكه برق بسيار ضروري است و در صورتي كه مردم به ويژه در مناطق گرمسير، ميزان مصرف برق و گاز خود را حدود 10 درصد كاهش دهند، بلافاصله خاموشي هاي اضطراري ناشي از اين شرايط لغو خواهد شد.
رجبي مشهدي با بيان اين كه در اين شرايط نيروگاه ها بايد از سوخت مايع استفاده كنند، خاطرنشان كرد: با توجه به مشكلات تامين سوخت در مناطق سردسير و برفي كشور ، از هموطنان انتظار داريم به طور جدي نسبت به كاهش مصرف خود اقدام كنند تا به زودي خاموشي هاي اعمال شده برطرف شود.
سخنگوي صنعت برق با اشاره به ضرورت كاهش مصرف برق و گاز تاكيد كرد: استفاده بيشتر از نور طبيعي و خاموش كردن لامپ هاي اضافي، تنظيم وسايل گرمايشي در دماي آسايش، پوشيدن لباس گرم در منزل و جلوگيري از هدر رفت انرژي ،راهكارهاي ساده و بدون هزينه براي عبور از اين شرايط است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار