رییس ستاد انتخابات آذربایجان غربی گفت:انتخابات نماد واقعی دموکراسی است .
کد خبر: ۸۲۳۹۵۰
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰ 18 February 2020
به گزارش تابناک آذربایجان غربی، علی مصطفوی با اشاره به اینکه در انتخابات پیش رو در استان آذربایجان غربی ۱۰ حوزه انتخابیه اصلی در استان فعال خواهد بود، افزود: ۲ هزار ۱۱۷ صندوق رای انتخابات استان در نظر گرفته شده که از این تعداد که یک هزار و ۲۵۲ صندوق به صورت ثابت و ۸۶۵ صندوق به صورت سیار آرای مردم را جمع آوری خواهند کرد.

وی ادامه داد: همچنین از این تعداد صندوق ۷ صندوق برای اخذ آرا هموطنان مسیحی ارمنی و آشوری در نظر گرفته شده که ۶ صندوق در ارومیه و ۱ صندوق در شهرستان سلماس آرای هموطنان مسیحی را جمع خواهد کرد.

مصطفوی با اشاره به افزایش ۳ درصدی تعداد صندوق‌های جمع آوری آرا نسبت به انتخابات گذشته، ادامه داد: از مجموع صندوق‌های رای استان هزار و شش صندوق در مناطق شهری و یک هزارو ۱۱۱ صندوق نیز در مناطق روستایی مستقر خواهند شد.
 
وی ادامه داد: با توجه به اینکه در هر صندوق به طور متوسط ۲۰ نفر نیرو از جمله نمایندگان هیات‌های اجرایی، نمایندگان هیات بازرسی، هیات نظارت، نماینده فرماندار، بخشدار، کاربران رایانه‌ای خواهد بود که در مجموع حدودا ۴۲ هزار نفر در این امر بسیج شده اند تا این انتخابات به بهترین شکل برگزار شود.

رییس ستاد انتخابات آذربایجان غربی در ادامه با بیان اینکه در آذربایجان غربی ۷۱ درصد مردم واجد رای دادن هستند، گفت: تعداد واجدین شرایط برای رای دادن در استان ۲ میلیون و ۳۷۹ هزار و ۶۵۶ نفر است که از این تعداد ۱۳۵ هزار و ۲۶ نفر رای اولی هستند و اولین حضور خود در انتخابات را تجربه خواهند کرد.
 
او آخرین آمار نامزد‌های انتخاباتی در حوزه اهای انتخابیه استان را نیز یادآور شد و گفت: در حال حاضر به تفکیک حوزه‌های انتخابیه ارومیه ۵۸ نفر بوکان ۸ نفر، پیرانشهر سردشت ۸ نفر، نقده و اشنویه ۱۳ نفر، ماکو، چالدران، پلدشت و شوط ۱۵ نفر، سلماس ۱۳ نفر، خوی و چایپاره ۱۳ نفر، مهاباد ۱۰ نفر، شاهین دژ و تکاب ۱۹ نفر و میاندوآب ۸ نفر در مناطق مختلف آذربایجان غربی برای کسب کرسی‌های نمایندگی مجلس رقابت می‌کنند.

وی در خصوص آمادگی‌های سخت افزاری انتخابات نیز اظهار داشت: از ده روز گذشته تمام اقلام انتخاباتی از جمله صندوق اخذ آرا، تعرفه‌های انتخاباتی، اوراق به مراکز حوزه‌های انتخاباتی ارسال و آمادگی‌های لازم پیش بینی شده تا روز پنج شنبه تفکیک و به محل‌های اخذ رای ارسال خواهند شد.

مصطفوی اضافه کرد: از ۲۹ فرآیند انتخاباتی ۲۷ فرآیند بصورت رایانه‌ای است که برای این منظور دستگاه‌های احراز هویت تامین و به فرمانداری‌ها ارسال شده، همچنین نیرو‌های مورد نظر آموزش‌های لازم را فرا گرفته اند و واجدین شرایط می‌توانند با ارائه شناسنامه و کد ملی برگ تعرفه اخذ و رای خود را به صندوق بیندازد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی به اهمیت برگزاری انتخابات اشاره نمود و گفت: با حضور در انتخابات برای ۴ سال در تعیین سرنوشت سیاسی کشور و خود را تعیین می‌کنیم و هر چه حضور بیشتر باشد اقتدار نظام و کشور بیشتر نمود پیدا می‌کند.

وی همچنین انتخابات را نماد واقعی دموکراسی در کشور عنوان کرد و افزود: حضور و مشارکت مردم در انتخابات، انقلاب اسلامی را در برابر تهدید‌های دشمنان بیمه کرد و اقتدار نظام اسلامی را به جهانیان نشان می‌دهد.

مصطفوی ادامه داد: ستاد انتخابات استان آذربایجان غربی چهار اصل مشارکت حداکثری، قانونمداری، بی طرفی و امانت داری را در سرلوحه برنامه‌های خود قرار داده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار