مدیرکل انتقال خون اصفهان گفت: انتشار ویروس کرونا و وجود موارد مشکوک یا مبتلا به این بیماری موجب کاهش ۵۰ درصدی تعداد اهداکنندگان خون در استان شده است.
کد خبر: ۸۲۵۷۰۵
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۷ 24 February 2020

مجید زینلی افزود: این در حالی است که نیاز به خون و فرآورده‌های آن، همیشگی است و بیماران سرطانی، دیالیزی و خاص از جمله تالاسمی، زنان باردار و مصدومان تصادفات و دیگر موارد نیازمند خون هستند و نباید اهدای این ماده حیاتی تحت هیچ شرایطی کمرنگ شود.

وی اظهارداشت: علاوه بر این، مراکز درمانی استان روزانه به ۴۵۰ واحد خون برای درمانی بیماران خود نیاز دارند به ویژه بیماران تالاسمی که تعداد آنها در استان دست‌کم ۲ هزار نفر است و بطور مستمر به خون نیاز دارند و هر نفر ماهانه باید ۲ تا سه واحد دریافت کنند.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان افزود: این در حالیست که هر سال با فرارسیدن فصل سرما آمار اهداکنندگان کاهش می‌یابد و تا پیش از موضوع کرونا، میانگین مراجعان روزانه به کمتر از  ۳۰۰ نفر رسیده بود در حالی که در سایر فصل‌ها این آمار بیش از ۶۰۰ نفر است.

وی ذخیره خونی استان را تا پیش از انتشار ویروس کرونا به اندازه هفت روز اعلام کرد و گفت: با این ذخیره خونی تاکنون پاسخگوی مصرف‌کنندگان و بیماران مراکز درمانی استان بوده‌ایم ولی اگر این وضع ادامه یابد با مشکل مواجه خواهیم شد.

زینلی در باره تدابیر لازم برای شناسایی افراد مشکوک به کرونا و نپذیرفتن آنها برای اهدای خون گفت: هر اهداکننده‌ای قبل از دریافت توسط پزشک مشاوره می‌شود و اگر حتی سرماخوردگی جزیی داشته یا دارویی مصرف کرده باشد از دریافت خون او خودداری خواهد شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار