مدیرکل آموزش و پرورش البرز هدف ازاین راهکار کلیدی را جلوگیری ازابتلا به ویروس کرونا ، حفظ و ارتقاء سلامت دانش آموزان در کانون خانواده و مراکزعمومی بر حسب ضرورت نیاز به مراجعه عنوان کرد.
کد خبر: ۸۲۶۳۷۸
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۳ 26 February 2020

آموزش راه‌های مراقبت و کنترل کرونا در مدارس البرز از طریق فضای مجازی

به گزارش «تابناک البرز»؛ سالار قاسمی با اشاره به اینکه ویروس کرونا بیشتراز راه دهان، بینی، چشم و گوش وارد بدن می‌شود، خاطرنشان کرد: دانش آموزان باید دست‌هایشان را با آب و مایع دستشویی به طورکامل بشویند و هرگز به این چهار قسمت بدن دست نزنند.

قاسمی اظهارداشت: به دانش آموزان توصیه شده است که هر بار دست هایشان را با آب ومایع دستشویی به مدت نیم دقیقه با دقت بشویید و اگر مایع یا ژل ضدعفونی کننده هم درخانه یا لوازم شخصی خود دارند بزنید، بهتر است.

وی یادآورشد: دانش آموزان باید همراهشان یک مایع ضدعفونی کننده کوچک داشته باشند تا در محیط‌های عمومی مانند مترو و خیابان که دسترسی سریع به آب و مایع دستشویی ندارید، بعد از تماس با افراد واشیاء، مدام دست‌هایتان را ضدعفونی کنند.

قاسمی تصریح کرد: اگر نزدیک شما، کسی سرفه با عطسه کرد، فوری دهان و بینی‌تان را ببندید و حتی‌المقدور چند متری از او دور شوید زیرا یکی از راه‌های انتقال کرونا، تنفس است.

وی اضافه کرد: دانش آموزان باید به دستگیره‌های در، ستون‌های فلزی اتوبوس و متروکه افراد برای حفظ تعادل آن‌ها را می‌گیرند، پیشخوان بانک‌ها و ادارات، خودکارهای عمومی بانک‌ها، دکمه‌های آسانسور و خودپردازها، نرده‌های کنار پله‌ها و سایر اشیاء که دست می زنند سریع اقدام به شستن دست خود با صابون و مایع کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: دانش آموزان باید ازدست دادن و روبوسی خود داری کنند و بلافاصله بعد از ورود به خانه، دست‌های خود را بشویند وضدعفونی کنند.

سیستم ایمنی بدن تان را با خوردن ویتامین C، میوه‌ها، سبزیجات و داروهای تقویتی، ارتقا دهند.

خوردن روزانه یک لیوان "آب ولرم + آب لیموی تازه + یک قاشق عسل طبیعی" نیزتوصیه می‌شود.

وی عنوان کرد: دانش آموزان باید توجه کنند میوه‌ها و سبزیجات را که کاملا شسته شده اند استفاده کنند.

این مسوول یادآورشد: لازم است دانش آموزان از خوردن غذا و مایعات در جاهای غیرمطمئن بپرهیزند و ازغذاهای پخته شده و سایر دستور غذایی که کارشناسان سلامت و پزشکان تغذیه اعلام کرده اند،استفاده کنند.

وی تاکید کرد: این پیام آموزشی در کانال فضای مجازی مدارس استان البرز برای اولیا و دانش آموزان انتشار یافته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار