مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام؛
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام از الکترونیکی شدن مجوز‌های مشاغل خانگی خبر داد
کد خبر: ۸۲۷۳۳۹
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰ 01 March 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ شیرخانی اظهار داشت : شفافیت و تسهیل گری در فرآیند صدور مجوز‌های مشاغل خانگی از مزایای مجوز‌های الکترونیکی است و این طرح در ابتدای سالجاری در استان اجرایی شده است.

وی تصریح کرد: اجرای این طرح می تواند با شناسایی رسته های مزیت دار و هدایت تسهیلات به این سمت و سو، موجبات تقویت تولید و رونق ملی را فراهم آورد

وی بر ساماندهی مشاغل خانگی تاکید کرد و گفت: اتصال به بازار که مستلزم تنوع بخشیدن به تولیدات مهارت‌های موجود است، مهم ترین ویژگی طرح نوین توسعه مشاغل خانگی و نویدبخش برندسازی محصولاتی است که در استان ایلام تولید می‌شد و تاکنون به نام استان‌های دیگر به فروش می‌رفت.

شیرخانی با اشاره به اینکه امکان پرداخت تسهیلات بر اساس رسته فعالیت های مشاغل خانگی موجود در سایت میسر خواهد بود گفت: متقاضیان تسهیلات مشاغل خانگی از دو طریق پشتیبان و مستقل می توانند اقدام به دریافت تسهیلات کنند.

وی تصریح کرد: این تسهیلات به کارآفرینان، دارندگان مجوزهای پشتیبانی و افراد مستقل که طرح آنان بر اساس ظرفیت‌ها و اولویت‌های استان است پرداخت می‌شود.

شیرخانی ادامه داد: تسهیلات مشاغل خانگی استان با عاملیت بانک های توسعه تعاون و رفاه کارگران است.

وی گفت: متقاضیان برای دریافت تسهیلات خانگی پس از ثبت نام در سامانه مشاغل خانگی می توانند به صورت الکترونیکی و از طریق سایت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام یا به صورت حضوری از طریق چهار دستگاه شامل ادارات کل جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام کنند.

گفتنی است این طرح ابتدا در ۴ استان ایلام، خراسان جنوبی، کرمان و گیلان به صورت آزمایشی اجرا شده و از سال آینده در سراسر کشور اجرا خواهد شد.

سامانه مشاغل خانگی به منظور تسهیل گری و تسریع در روند کار و عملیاتی کردن قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی، توسط مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری، به نشانی ttps://mashaghelkhanegi.mcls.gov.ir تهیه و طراحی شد. همچنین در سال 1398 برای صدور مجوز مشاغل خانگی به صورت صد در صد الکترونیکی برنامه ریزی شد و در حال حاضر صدور مجوز بدون مراجعه حضوری است و کل فرآیند صدور مجوز مشاغل خانگی تماما الکترونیکی شده است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار