غمگین خبرداد:
مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: با اعلام وزارت متبوع در ۶ ماهه اول سال ۹۸ حوزه کارآفرینی و اشتغال این اداره کل در بین ۳۱ استان کشور در رتبه ۲۹ قرار داشت که با تلاش و برنامه ریزی طی ۳ ماه سوم امسال (مهر ، آبان ، آذر ) در تحقق برنامه های عملیاتی ۹ ماهه سال ۹۸ با کسب امتیاز کامل ۱۰۰ ، در جایگاه نخست رتبه بندی کشوری قرار گرفت.
کد خبر: ۸۲۸۹۵۷
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۲ 07 March 2020

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ارسلان غمگین اظهار کرد: مدیریت حوزه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان در تحقق برنامه های عملیاتی ۹ ماهه سال 98 با کسب امتیاز کامل 100، در جایگاه نخست رتبه بندی کشوری قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه هیچ یک از استانهای کشور امتیاز کامل 100 را در این حوزه کسب نکرده اند، افزود: این موفقیت با تلاش و کار مستمر در این عرصه پدید آمده است. غمگین تصریح کرد: این برنامه ها در حوزه اتباع خارجی شامل: صدور، تمدید، تجدید و ابطال پروانه کار اتباع خارجی، بازرسی از دفاتر، شرکت‌ها و موسسه‌ها جهت جایگزینی نیروی کار ایرانی به جای نیروی کار خارجی استان بوده است.

وی ادامه داد: همچنین در حوزه کارآفرینی نیز برگزاری باشگاه کارآفرینان نوجوان، جشنواره کارآفرینان برتر، رویدادهای ترویجی در هفته جهانی کارآفرینی، راه اندازی کافه های کارآفرینی، مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی، ساماندهی و نظارت برکانونهای کارآفرینی، شبکه سازی سازمانهای مردم نهاد فعال از مهمترین برنامه های این حوزه بوده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد: در راستای الگوی توسعه مشاغل خانگی نیز صدور مجوز و ایجاد اشتغال توام با کنترل کیفیت و نظارت بر طرح های مشاغل خانگی و بسترسازی برای بازاریابی و فروش محصولات مشاغل خانگی با برگزاری چندین نمایشگاه عرضه و فروش محصولات مشاغل خانگی در سراسر استان از مهمترین برنامه ها بوده است. همچنین طرح توانمند سازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار مبتنی بر الگوی توسعه مشاغل خانگی برای اولین بار در استان به اجرا درآمد.

وی اضافه کرد: در اجرای سیاستهای فعال بازار کار نیز طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی، معافیت بیمه ای کارفرمایی مرتبط با طرح کارورزی و طرح مهارت آموزی در محیط واقعی‌کار بصورت کامل در استان اجرا شده است.

غمگین بیان کرد: برگزاری 18 نشست کمیته فنی و نظارت بر برنامه های اشتغال زا از جمله طرح های بهره مند از تسهیلات قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی جهت پیگیری دریافت تسهیلات در راستای راه اندازی واحدهای اقتصادی و ایجاد یا تثبیت اشتغال و رفع مشکلات متقاضیان، تهیه برنامه اشتغالزای مناطق مرزی، ارائه گزارش نماگرهای شاخص عمومی بهبود فضای کسب ‌وکار و برگزاری نشست های منطقه ای از دیگر برنامه ها بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار