فرماندار جوانرود گفت: به منظور پیشگیری از شیوع کرونا، این شهرستان در ایام نوروز ۹۹ پذیرای مسافران نخواهد بود و تمام مراکز اقامتی و تفریحی این شهرستان از پذیرش مسافر معذور هستند.
کد خبر: ۸۲۹۰۹۰
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰ 07 March 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایرنا،رستگار یوسفی در کارگروه بهداشت و سلامت و امنیت غذایی جوانرود به اقدامات انجام گرفته برای پیشگیری از بیماری کرونا اشاره کرد و افزود: ضمن تقدیر از همراهی و همدلی مردم و مسوولان به ویژه تیپ انصارالرسول، دادگستری و دادستان، امامان جمعه و جماعات، شبکه بهداشت، شهرداری وجمعیت هلال احمر و آموزش و پرورش اقدامات خوبی در راستای ضد عفونی خیابان ها، معابر و اماکن عمومی امکان عمومی و همچنین تعطیلی آیین های دینی و مذهبی، رستوران ها، قهوه خانه ها، سوئیت ها و مهمانسراها انجام گرفته اما این مهم کافی نیست و برای پیشگیری و مقابله با این بیماری باید بیش از پیش تلاش کنیم.

وی اهمیت خودمراقبتی را یادآور شد و اظهارداشت: اقتصاد، دید و بازدید و سایر فرایض را می‌توان با کمی سخت‌کوشی بدست آورد اما سلامتی مردم با هیچ چیز قابل معاوضه نیست.

فرماندار جوانرود، همچنین ضمن تقدیر از فعالیت های سازمان های مردم نهاد خاطرنشان کرد: سازمان های مردم نهاد با توانمندی های خاصی که در زمینه های تولید ماسک و مواد ضدعفونی، علمی و روانشناسی و... دارند با همکاری شبکه بهداشت ودرمان می توانند ظرفیت مناسبی برای پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا ویروس داشته باشند.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جوانرود نیز گفت: تاکنون مورد مثبت و مشکوکی در این این شهرستان نداریم.

دکتر مولود حسینی افزود: خوشبخاته با همدلی و همکاری که بین مسئولین، سازمان های مردم نهاد و فضای مجازی در شهرستان جوانرود وجود دارد اقدامات بسیاری خوبی در زمینه مختلف انجام گرفته است و همچنان ادامه دارد.

وی اظهارداشت: پیش از شیوع ویروس کرونا در ایران بیش از ۱۸ هزار دوره آموزشی چهره به چهره برای مردم در صنف های مختلف انجام گرفته است.

حسینی از راه اندازی درمانگاه ۱۶ساعته شفا در شهرستان جوانرود خبرداد و یادآورشد: این درمانگاه به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و تمامی افرادی که سرفه و تب دارند راه اندازی می شود.

شهرستان جوانرود با بیش از ۷۵ هزار نفر در ۸۶ کیلومتری شمال غرب کرمانشاه واقع شده است.
سخنگوی ستاد مدیریت بیماری کرونا کرمانشاه با بیان اینکه اکنون ۷۷ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند، گفت: تاکنون آزمایش‌ کرونا ۲۷ بیمار در استان مثبت اعلام شده که سه نفر از آنان فوت کرده است.

دکتر محمدابراهیم شکیبا عصر جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۳۳۱ نفر بیمار مشکوک به کوئید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری شدند که ۲۵۴ نفر از آنان ترخیص شده اند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار