رعایت نکات بهداشتی در هنگام خرید مایحتاج روزانه یکی از راه‌های پیشگیری و کنترل ویروس کرونا است.
کد خبر: ۸۲۹۳۲۷
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱ 08 March 2020

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:رئیس گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی شیراز، لزوم رعایت نکات بهداشتی در هنگام خرید مایحتاج روزانه را به عنوان یکی از راه‌های پیشگیری و کنترل ویروس کرونا دانست.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز فارس، سیامک شمس گفت: با توجه به زمان ماندگاری ویروس کرونا در محیط و آلودگی احتمالی مواد غذایی که از بیرون تهیه می‌شود لازم است شهروندان در زمان خرید مواد غذایی از سوپرمارکت‌ها و میوه فروشی‌ها نکات بهداشتی را با نهایت دقت رعایت کنند.
او افزود: در مورد خرید مایحتاج منزل باید یک نفر مامور خرید باشد و خرید روزمره به خرید‌های پنج تا ۱۰ روز یک بار تبدیل شود.
رئیس گروه سلامت محیط دانشگاه ادامه داد: تا آنجا که می‌توانید از همراه بردن گوشی و کیف پول با خود پرهیز کرده و فقط عابر بانک خود را، آن هم در کیسه پلاستیکی تمیز همراه ببرید و بعد از هر تماس با پوز و تماس با دستگاه خودپرداز آن را داخل همان کیسه بیاندازید. شمس با تاکید بر اهمیت ضدعفونی محصولات و اقلام خریداری شده قبل از مصرف افزود: پس از خرید، مواد خریداری شده را ابتدا در ورودی منزل و در سطحی که از قبل آماده کرده اید قرار داده و پس از جابه جایی و ضدعفونی تک تک خریدها، مجدد سطح را به وایتکس ۰.۰۵ درصد و یا الکل ۷۰ درصد آغشته و سپس با دستمال کاغذی تمیز و آن را در سطل زباله درب دار بیاندازید.
او از شهروندان خواست تا به هیچ وجه از دستفروشان و دوره گردان مواد غذایی خرید نکنند و از خرید اجناس فله‌ای و فاقد پوشش که غیر قابل گندزدایی هستند، خودداری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار