سیامک شمس رییس گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی شیراز ، لزوم رعایت نکات بهداشتی در هنگام خرید مایحتاج روزانه را به عنوان یکی از راه های پیشگیری و کنترل ویروس کرونا دانست.
کد خبر: ۸۲۹۳۳۰
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹ 08 March 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:شستن مکرر دست ها با آب و صابون ، ماندن در خانه ، پرهیز از مسافرت و کاستن از آمد و شد های غیر ضروری در شهرها ، توجه به نکات بهداشتی در سوختگیری خودروها و خرید مایحتاج عمومی ، دور شدن از ترس و هراس بی مورد و در عین حال سرسری نگرفتن توصیه ها از جمله توصیه ها و راهکارهای کارشناسی برای کنترل کرونا است.

هنگام خرید موازین بهداشتی را رعایت کنیم

سیامک شمس رییس گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی شیراز ، لزوم رعایت نکات بهداشتی در هنگام خرید مایحتاج روزانه را به عنوان یکی از راه های پیشگیری و کنترل ویروس کرونا دانست.

شمس با بیان اینکه زمان ماندگاری ویروس کرونا در محیط و آلودگی احتمالی مواد غذایی که از بیرون تهیه می شود باید مورد توجه قرار گیرد گفت: شهروندان در زمان خرید مواد غذایی از سوپرمارکت ها و میوه فروشی ها نکات بهداشتی را با نهایت دقت رعایت کنند.

رییس گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: در مورد خرید مایحتاج منزل باید یک نفر مامور خرید باشد و خرید روزمره به خریدهای پنج تا ۱۰ روز یک بار تبدیل شود.

وی ادامه داد: تا آنجا که می ‌توانید از همراه بردن گوشی و کیف پول با خود پرهیز کرده و فقط عابر بانک خود را، آن هم در کیسه پلاستیکی تمیز همراه ببرید و ‌بعد از هر تماس با پوز و تماس با دستگاه خودپرداز آن را داخل همان کیسه بیاندازید.

شمس ضمن تاکید بر اهمیت ضدعفونی محصولات و اقلام خریداری شده قبل از مصرف افزود: پس از خرید، مواد خریداری شده را ابتدا در ورودی منزل و در سطحی که از قبل آماده کرده‌ اید قرار داده و پس از جابه جایی و ضدعفونی تک تک خریدها، مجدد سطح را به وایتکس ۰.۰۵ درصد و یا الکل ۷۰ درصد آغشته و سپس با دستمال کاغذی تمیز و آن را در سطل زباله در دار بیاندازید.

او از شهروندان خواست تا به هیچ وجه از دستفروشان و دوره گردان مواد غذایی خرید نکنند و از خرید اجناس فله ای و فاقد پوشش که غیر قابل گندزدایی هستند، خودداری کنند.

با شناسایی ۱۴ مورد جدید ابتلا به کرونا در استان فارس ، آمار کنونی مبتلایان استان فارس به ۹۵ نفر رسیده است.تاکنون ۴ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده اند.

بر اساس نتایج آزمایشگاهی، ۱۰۷۶ مورد بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شده و کل مبتلایان به این بیماری در کشور به ۵۸۲۳ نفر رسید. متاسفانه ، ۲۱ نفر از مبتلایان جدید کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۱۴۵ مورد رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار