مدیرکل دامپزشکی استان سمنان مطرح کرد؛
حمیدرضا حسینی گفت: تامین ۲۵۰ هزار دز واکسن علیه بیماری تب برفکی در استان سمنان پیش‌بینی بینی شده است.
کد خبر: ۸۲۹۴۲۷
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۵ 08 March 2020

به گزارش تابناک سمنان: حمیدرضا حسینی مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: ویروس تب برفکی یک ویروس سرمادوست است که با آغاز فصل سرما شیوع این بیماری نیز افزایش می‌یابد و اداره کل دامپزشکی استان سمنان به منظور پیشگیری، تامین ۲۵۰ هزار واکسن را برنامه‌ریزی کرده است.

او ادامه داد: در زمان حاضر ۵۰ هزار دز واکسن تب برفکی در استان سمنان موجود است و ۱۰۰ هزار دز نیز این هفته وارد استان می‌شود و ۱۰۰ هزار دز دیگر در حال ارسال است.

حسینی بیان کرد: واکسیناسیون دام سنگین علیه بیماری تب برفکی یک طرح ملی است و امسال در استان سمنان با پوشش ۹۸ درصدی انجام شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان تصریح کرد: بیش از ۴۶ هزار راس از ۴۸ هزار راس دام سنگین استان امسال علیه بیماری تب برفکی واکسینه شدند.

او گفت: واکسیناسیون ۴۲۰ هزار راس دام سبک علیه بیماری تب برفکی با اولویت دام‌های عشایری که دارای خطرپذیری بالاتری است هدفگذاری شده است.

حسینی اضافه کرد: واکسیناسیون دام سبک عشایری استان سمنان علیه بیماری تب برفکی آغاز شده و تا اواخر اردیبهشت ماه زمان شروع کوچ ادامه دارد.

به گفته مدیرکل دامپزشکی استان سمنان، طرح ملی واکسیناسیون دام علیه بیماری تب برفکی رایگان است و اعتبار آن از منابع ملی و استانی تامین می‌شود.

او گفت: در زمان حاضر کانون بیماری تب برفکی در استان وجود ندارد و سمنان جزو استان‌های پاک از لحاظ شیوع این بیماری محسوب می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان بیان کرد: به دلیل سردی هوا ممکن است بیماری تب برفکی به صورت موردی در استان گزارش شود، ولی با تمهیدات کارشناسان اداره کل دامپزشکی به سرعت بیماری ریشه‌کن و از شیوع و همه‌گیری جلوگیری می‌شود.

حسینی تصریح کرد: نکات بهداشتی برای پیشگیری از شیوع بیماری تب برفکی در دام به صورت مداوم آموزش‌های لازم به دامداران ارایه می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار