یک متخصص کودکان و نوزادان با اشاره به راه‌های انتقال ویروس کرونا گفت: از طریق تماس دست با چشم و راه‌های تنفسی دهان و بینی و همچنین گوش، وارد بدن بیماران می‌شود.
کد خبر: ۸۲۹۷۱۹
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۲ 09 March 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس،علی کرامتی ، اظهار داشت: کرونا ویروسی است که تا حدود 30 درصد از سرماخوردگی کودکان در فصل سرما را به خود اختصاص می‌دهد.

وی ادامه داد: ویروس‌های سرماخوردگی و آنفولانزا در طول تاریخ همیشه با جهش‌های مواجه بوده که خصوصیات جدیدی را به ویروس می‌بخشد و می‌تواند بیماری‌های تهاجمی و جدیدی را به وجود آورد.

این متخصص کودکان و نوزادان افزود: کرونا تاکنون سه بار جهش یافته این نوع جدید و شایع این روزها، حاصل سومین جهش این ویروس است.

وی تصریح کرد: ویروس برای ایجاد بیماری نیاز به میزبان دارد که این میزبان مناسب انسان است، ما با کاهش چرخه انتقال ویروس و در خانه ماندن می‌توانیم از خود مراقبت کنیم.

کرامتی گفت: سیستم ایمنی بدن اگر یک سیستم قوی، کارآمد و فعال باشد می‌تواند در برابر این ویروس دفاع و عملکرد بهتری داشته باشد.

وی تصریح کرد: ویروس جدید کرونا در افراد مسن و کسانی که بیماری زمینه‌ای دارند، شدیدتر خواهد بود و احتمال مرگ و میر بالاتری دارد.

مصرف مایعات فراوان، خواب و استراحت، تمرینات ورزشی مناسب، پرهیز از استرس و اضطراب، مصرف میوه و سبزیجات، شیر و لبنیات، پروتئین، تخم مرغ، گوشت از جمله توصیه‌های کرامتی برای تقویت سیستم ایمنی کودکان بود.

وی به نقش موثر ویتامین D در تقویت سیستم ایمنی اشاره و تاکید کرد: ویتامین D جزء مواد فقیر هستند که عمده آن از طریق نور آفتاب کسب می‌شود، می‌توان از مکمل‌های ویتامین D برای جبران کمبود آن استفاده کرد.

این عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به راه‌های انتقال ویروس کرونا، گفت: از طریق تماس دست با چشم و راه‌های تنفسی دهان و بینی و همچنین گوش وارد بدن بیماران می‌شود.

وی در توضیح راه انتقال از طریق گوش، اضافه کرد: وقتی دست آلوده به ویروس به گوش می‌خورد از طریق پرده گوش به بخش میانی گوش می‌رسد که با سایر مخاط در ارتباط است و از آن طریق بیماری را منتقل می‌شود.

کرامتی در خصوص واکسیناسیون کودکان، گفت: واکسیناسیون نوزادان باید طبق برنامه انجام شود، اگر کودک تب و بیماری فعالی ندارد، والدین زمان واکسیناسیون را تا فروکش کردن کرونا ویروس به تعویق نندازند.

انتهای پیام/ح

وی در پاسخ به این سئوال که آیا فعالیت ویروس کرونا با گرم شدن هوا کم‌تر می‌شود؟، گفت: اگر کرونا را در مقایسه با سایر ویروس‌ها در نظر بگیریم، با شروع گرما فعالیت ویروس‌ها کم‌تر می‌شود، امیدواریم با تغییر فصل و شرایط دما فعالیت این ویروس هم کمتر شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار