رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی: ۲۵۰۰ تخت بیمارستانی در آذربایجان غربی برای مبتلایان به کرونا آماده شده است.
کد خبر: ۸۳۱۴۰۶
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۰ 15 March 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی جلسه ویژه ستاد کرونا در سردشت با اعلام این خبر گفت: علاوه بر بیمارستانها ۲۱ درمانگاه به صورت اختصاصی نسبت به پایش مبتلایان کرونا فعالیت می کنند.
دکتر آقازاده افزود: برای قطع زنجیره انسانی انتقال کرونا مرزهای داخلی و خارجی استان بسته شده اند و مراکز اقامتی هیچ مهمانی را پذیرش نخواهند کرد.
وی همچنین اظهار کرد: افرادی که کرونا مثبت شده اند طی پروتکلی روند درمانی آنها را تا ۱۴ روز مدیریت می کنیم.
آقازاده در مورد قرنطینه خانواده های افراد مبتلا نیز گفت: آموزش نحوه مقابله با کرونا، اعطای پکیج تب سنج پیشانی و ثبت تب اعضای خانواده، ثبت روزانه فرم ضدعفونی دست و سطوح در فرم برگ علائم و تامین جیره غذایی به مدت ۱۵ روز برای اعضای خانواده های کرونا مثبت با هدف قطع زنجیره انتقال از مهمترین اقدامات پیشگیرانه ای است که در حال انجام است.
وی همچنین در خصوص آمار مبتلایان شهرستان سردشت نیز اعلام کرد: تاکنون ۲۵ نفر مشکوک به کرونا در شهرستان سردشت شناسایی شده اند که از این تعداد ۱۷ نفر پس از طی طول درمان ترخیص شده اند و از ٨ نفر باقیمانده ۵ نفر کرونا مثبت، ۲ نفر منفی و جواب تست یک نفر دیگر هنوز آماده نشده است.

ریس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی افزود: سردشت یک هزار و ۴۰۰ مصدوم شیمیایی دارد که از این تعداد ۴۰۰ نفر دارای مشکلات ریوی هستند تدابیر لازم اندیشیده شده است و از طریق سامانه سیب دانشگاه علوم پزشکی به صورت روزانه پایش می شوند.

آقازاده همچنین اذعان کرد: پسماند افراد مبتلا و خانواده های آنان جمع آوری و سپس بی خطرسازی می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار