مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران از راه‌اندازی سامانه ثبت آنلاین درخواست متقاضیان بیمه بیکاری در این استان خبر داد و گفت: مردم برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در خانه بمانند.
کد خبر: ۸۳۱۵۸۲
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲ 16 March 2020

کامران اصغری در جلسه کمیته کارگری مبارزه با شیوع کرونا که با حضور مدیر روابط کار اداره کل، رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار، رییس مجمع نمایندگان کارگران، رییس کانون کارگران و استادکاران ساختمانی در سالن اجتماعات این اداره برگزار شد، اظهار کرد: پس از اعلام وضعیت خاص در راستای آمادگی برای مقابله با شیوع کرونا ویروس در استان توسط استانداری مازندران، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان پس از برگزاری جلسه شورای معاونین در خصوص بررسی و تقسیم کار در راستای مبارزه با شیوع این ویروس، تجهیزات مورد نیاز جهت ضد عفونی و پیشگیری از این بیماری را در حد توان خریداری کرده است.

وی تصریح کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و احتمال ابتلا و بیماری آحاد جامعه به ویژه افرادی که دچار نقص و ضعف سیستم ایمنی بدن هستند و ساعات متمادی را در محیط‌های بسته فعالیت می‌کنند حفظ و ارتقای سلامتی نیروی کار و خانواده‌های آنان و سالم سازی محیط‌های کاری باید در دستور کار شرکت‌ها قرار گیرد و در واقع مهمترین و مقرون به صرفه‌ترین عمل برای جامعه کارگری و واحدهای تولیدی استان انجام اقدامات پیشگیرانه است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به اقدامات دیگر صورت گرفته در راستای حمایت از کارگران استان برای مقابله با این ویروس، افزود: طی مکاتبه‌ای با ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان‌های تابعه اعلام کرده‌ایم با توجه به شرایط اضطراری موجود در کشور تا اطلاع ثانوی از حضور و غیاب مقرری بگیران بیمه بیکاری در کاریابی‌ها جلوگیری شود.

اصغری افزود: از سوی دیگر با اعلام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جهت رفاه حال بیمه شدگان و برای کاهش ضرورت خروج مردم از منزل، سازمان تامین اجتماعی کلیه دفترچه‌های درمانی کارگران که تا پایان بهمن اعتبار داشت را بدون نیاز به مراجعه به شعب سازمان یا کارگزاری‌ها تا پایان فروردین ۹۹ تمدید اعتبار کرد.

وی با اشاره به اینکه آنچه در این میان حائز اهمیت است کاهش بار منفی روانی حاکم بر جامعه و استرس و نگرانی بوده که بر خانواده‌ها تاثیر منفی گذاشته است، ادامه داد: باوجود همه اقدامات پیشگیرانه از مردم درخواست می‌کنیم حتی المقدور از حضور در محل ادارات خودداری کرده و امور اداری خود را از طریق فرآیند الکترونیکی دنبال کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران بیان کرد: توصیه‌های عمومی برای پیشگیری از ابتلا به کرونا در کارگاه‌های کشور به مدیران و کارفرمایان استان ارسال شده است و بر تامین وسایل حفاظت فردی از قبیل دستکش، ماسک و مواد ضد عفونی کننده مورد نیاز کارگران و همچنین ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به کارفرمایان تاکید شده است.

اصغری خاطرنشان کرد: در استان مازندران ۶۶ هزار و ۵۰۰ عدد ماسک و بیش از ۱۰۰۰ عدد لباس و دستکش توسط ۱۱ مرکز و ۴۴ آموزشگاه فنی و حرفه ای در سراسر استان تولید و در بیمارستان ها توزیع شد.

وی تمدید گواهی نامه های تأیید صلاحیت ایمنی پیمانکاران تا پایان فروردین ۹۹ را اقدامات دیگر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای مبارزه با شیوع ویروس کرونا عنوان کرد و ادامه داد: با اعلام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای پیشگیری از شیوع کرونا وحفظ سلامت کارگران مشمول قانون کار که شغل خود را از دست داده اند، از این پس برای ثبت درخواست بیمه بیکاری نیاز به مراجعه حضوری ندارند و به منظور رعایت مهلت قانونی بیمه بیکاری، کارگران مشمول به سامانه bimebikari.mcls.gov.ir مراجعه کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به شیوع ویروس کرونا، از شهروندان خواست با استفاده از خدمات دولت الکترونیک در منزل خود مانده و به قطع زنجیره انتقال این ویروس کمک کنند.

اصغری برنامه‌ریزی برای جبران ضرر اقتصادی مهدهای کودک، ارائه تسهیلات و بسته های حمایتی به کشاورزان، روستائیان و عشایری که به بیماری کرونا مبتلا شده اند، اختصاص سه بسته حمایتی به اقشار کم‌برخوردار ، آمادگی خدمت به بیمه شدگان و مردم در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و واریز ۱۰ میلیارد تومان به حساب ۴۰ هزار معلول ضایعه نخاعی برای تهیه اقلام بهداشتی ارائه خدمات پزشکی به بازنشستگان در شهرهای درگیر "کرونا " را از اقدامات مهم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای مبارزه با شیوع ویروس کرونا برشمرد.

وی گفت: براساس نص صریح قانون کارگرانی که مخالف میل و اراده خود بیکار شده ، همه کسانی که براثر بیماری کرونا از کار بیکار شوند با تشخیص سازمان‌های مربوطه شان ظرفیت استفاده از قانون بیمه بیکاری را دارند و مشمول بهره‌مندی از ظرفیت‌های حمایتی سازمان و وزارتخانه مربوطه هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار