مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام خبر داد؛
مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام از پرداخت 289 میلیارد ریال مطالبات بیمه سلامت به مراکز بهداشتی و درمانی ایلام خبر داد.
کد خبر: ۸۳۱۹۷۱
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۲ 17 March 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ نورالدین رحیمی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت : اداره کل بیمه سلامت استان ایلام در راستای همکاری با مراکز بهداشتی و درمانی و تقویت حوزه درمان  استان و جهت  مبارزه با بیماری کرونا با توجه به حجم مراجعات و همچنین تهیه لوازم دارو و تجهیزات پزشکی برای مراکز بهداشتی و درمانی با پیگیری های انجام شده این اداره کل توانست مبلغی در حدود 234 میلیارد ریال برای مراکز دولتی ، دانشگاهی ، بیمارستان ها ، مراکز روستایی درمانی ، درمانگاه ها ، درمانگاه های روستایی ، نظام ارجاع ، پزشک خانوده و برای خرید دارو و لوازم و همچنین خدماتی ارائه شده به  بیمه شدگان ، پرداخت کند.

وی به مطالبات بیمه سلامت در سال 97 به بخش بهداشتی و درمانی اشاره کرد ،افزود : این مطالبات به مبلغ 55 میلیارد ریال به بیمارستان خصوصی پرداخت شد که در مجموع از ابتدای شروع بیماری کرونا تا اکنون 289 میلیارد ریال به مراکز پرداخت گردید که بدنبال آن مطالبات پزشکان ، پرستاران و شرکت های داروی از این محل پرداخت گردیده  که این میزان پرداختی در این بازده زمانی سال نسبت به سنوات گذشته به سابقه بوده است .

رحیمی بیان داشت : خوشبختانه اداره کل بیمه سلامت در استان ایلام مطالبات  مراکز دانشگاهی  تا آذر ماه ،مراکز روستایی تا دی ماه ، بیمارستان های خصوص تا آبان ماه و همچنین یکسری از مطالبات 97 نیز به صورت کامل پرداخت کرده است .

وی یاداور شد : کلیه دفاتر بیمه درمانی که از 1 بهمن ماه اعتبار دفترچه ها به پایان رسیده بود  این افراد با اعلام به مرکز بدون نیاز به مراجعات حضور  و برای جلوگیری از انتقال بیماری کرونا ،دفترچه این عزیزان که دارای برگ سفید هستند به صورت خودکار تمدید گردید .

مدیرکل بیمه سلامت ایلام عنوان داشت : کلیه مراکز بهداشتی و درمانی که در پایان سال قرارداد آنها به اتمام می رسد با حذ مراجعات حضوری  به صورت الکترونیک خدمات لازم به این مراکز صورت گرفت و کلیه این مراکز طرف قرارداد این اداره کل می باشند .

وی بیان داشت : برای بیماری کرونای که بضاعت مالی ندارند چون صدور دفترچه برای انها یک ماه به طول می انجامید و نیاز به استعلام سامانه استحقاق سنجی سازمان تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و بعد از آن نیز 10 روز انتظار برای صدور دفترچه بود ولی با دستور العمل جدید این مراحل حذف و دفترچه در 24 ساعت برای این عزیزان صادر می شود .

رحیمی با اشاره به اینکه شرط تشکیل پرونده برای برخی از داروخانه حذف شده است افزود: جهت کاهش تردد بیماران و جلوگیری از شیوع بیماری کووید19، شرط تشکیل پرونده برای بیماران صعب العلاج و بیمارن خاص تا اطلاع ثانوی حذف گردید و به صورت الکترونیک سهمیه آنها تا اردیبهشت ماه تمدید خواهد شد و نیازی به تشکیل پرونده نیست .

وی با اشاره به اینکه سامانه 1666، به سوالات بیمه شدگان در حوزه بیمه سلامت و در ارتباط با بیماری کرونا پاسخ داده می شود بیان داشت : در همین راستا در نظر است پزشکان همکار در سازمان بیمه سلامت و در استان ایلام نیز برابر برنامه زمان بندی از طریق سامانه ارتباط مردمی 1666 سازمان بیمه سلامت ، پاسخگوی تماس های ارجاعی ، ارائه راهنمایی و مشاوره هستند.

مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام افزود: برابر برنامه ریزی به عمل آمده، سوالات تماس گیرندگان از طریق اپراتورهای 1666 به پزشکان ارتباط داده شده و پاسخگویی در دو شیفت کاری با استقرار 5 پزشک و کادر پرستاری در هر شیفت انجام می‌شود.

رحیمی یادآور شد : برای هم استانی عزیز که در ایام تعطیلات نوروز مشکلی در حوزه بیمه سلامت نداشته باشند کلیه ناظرین بیمارستانی ما در بیمارستان ها حضور خواهند داشت و  نیز همکاران به صورت شیفتی  در ایام تعطیل در اداره کل مستقر هستند و کلیه موارد در رابطه با تایید دارو ، مشکلات بیمه ای ، صدور دفترچه از طریق دفاتر پیشخوان در ایام تعطیل انشالله انجام خواهد گرفت .

وی در پایان افزود: امیدواریم که مردم  از خروج غیر ضروری از خانه جلوگیری کنند و توجه به توصیه های  وزارت بهداشت و با رعایت نکات بهداشتی در پیشگیری و شیوع این بیماری به مقابله با این بیماری بپردازند و  تا زنجیره بیماری کرونا رو قطع کنیم و سال 99 شاهد شکوفاهی برای ملت و نظام و هم استانی عزیز در سطح استان باشیم ./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار