استاندار آذربایجان غربی بر اتخاذ تدابیر مقابله با سیلاب‌های احتمالی در استان تاکید کرد.
کد خبر: ۸۳۳۹۱۴
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۱ 25 March 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، استاندار آذربایجان غربی در جلسه مقابله با سیلاب‌های احتمالی در استان و در ارتباط تصویری با ۶فرماندار آذربایجان غربی بر اتخاذ تدابیر ویژه جهت کنترل و هدایت سیلاب‌های استان و مدیریت بحران در نقاط حادثه خیز و شناسایی آن‌ها تاکید کرد.

شهریاری در این ارتباط تصویری افزود: در فروردین ماه سال گذشته ۷۵کیلومتر رودخانه‌های استان لایروبی شد که این مهم باعث شد تا سیل در ابتدای سال گذشته مدیریت شود.

او همچنین بر جلوگیری از فعالیت افراد سودجو در تخریب منابع طبیعی در شهرستان‌های استان و معرفی آن‌ها به دستگاه قضایی تاکید کرد.

جعفری مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان در این جلسه گزارشی از اقدامات لایروبی و ظرفیت سد‌های استان ارائه کرد.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای استان نیز گفت: ۱۳سد مخزنی در استان با ظرفیت آبی یک میلیارد و ۹۸۵میلیون متر مکعب وجود دارد که در حال حاضر یک میلیارد و ۲۹۶میلیون مترمکعب آب در آنها ذخیره شده است.

رهبر دین افزود:با توجه به اخطار‌های هواشناسی و با توجه به اهمیت احیای دریاچه ارومیه رهاسازی آب از سد‌های حوزه آبریز دریاچه ارومیه از چند ماه گذشته آغاز شده که در سال آبی جدید ۴۶۶میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه از طریق سد‌ها رهاسازی شده است.

جلیلی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از خسارت سیلاب‌ها به بخش کشاورزی استان در سال‌های گذشته گفت: در سال۹۶، ۱۳۵میلیارد تومان در سال۹۷، ۶میلیارد تومان و در سال۹۸، ۵۵میلیارد تومان خسارت سیلاب در بخش کشاورزی ایجاد شده است.

شکری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هم در این جلسه با اشاره به این که ۱۶۴ دستگاه پل بر روی راه‌های اصلی استان داریم گفت:سه دستگاه پل فلزی برای مواقع بحرانی سیل در استان تعبیه شده و ۲۴میلیارد تومان قرار داد نیز برای اجرای پل‌ها در چهل نقطه استان بسته شده است.

حضرتی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز در این جلسه از اختصاص ۲۰میلیارد تومان برای لایروبی رودخانه‌های استان در سال جاری خبر داد.

همچنین در این جلسه فرمانداران شش شهرستان استان به صورت ویدئو کنفرانس مسائل و مشکلات پیش رو مقابله با سیلاب‌های احتمالی را در شهرستان مربوطه خود بیان کردند.

بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی اوایل هفته آینده آذربایجان غربی میزبان بارش‌های نسبتا شدیدی خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار