مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه بااشاره به تعطیلی برخی واحدهای تولیدی و شرکت‌ها در راستای مقابله با بحران کرونا گفت: تاکنون ۸۶۰ کارگر که در این وضعیت بیکار شده‌اند برای دریافت بیمه بیکاری ثبت‌نام کرده‌اند.
کد خبر: ۸۳۴۰۵۲
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵ 26 March 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه  نقل ازایرنا،حسن عزیزی افزود: این کارگران زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی هستند و برای مقابله با ویروس کرونا بیکار شده اند لذا تقاضای دریافت بیمه بیکاری کرده اند.

وی با اشاره به سیاست کاهش کارکنان و مراجعه حضوری مردم به بخش های مختلف اداره کار گفت: افراد برای ثبت نام دریافت بیمه بیکاری باید تقاضای خود را از طریق سامانه الکترونیکی ارسال کنند تا رسیدگی و بررسی شود.

عزیزی همچنین به خسارت شدید مشاغل خرد و گردشگری ناشی از مقابله با بیماری کرونا اشاره کرد و افزود: دولت برای کمک به این مشاغل تمهیداتی اندیشیده است.

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: سهم من در مقابله با بحران بیماری کرونا به عنوان یک مسوول ۲ و سه برابر کار کردن است زیرا برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا و قطع زنجیره آن بیشتر کارکنان شیفتی کار می کنند برای جبران حضور نداشتن آنها به عنوان یک مدیر همراه با معاونان باید چند برابر کار کنیم تا کار مردم راه بیفتد.

عزیزی همچنین وظیفه خود را به عنوان یکی از افراد جامعه، تاکید بر رعایت نکات بهداشتی به دیگران و اعضای خانواده دانست و افزود: باید سعی کنیم اطلاعات درست و آموزش های صحیح بهداشتی به دیگران منتقل کنیم.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای بیش از هزار واحد تولیدی است که بیش از ۳۰ هزار نفر در آنها مشغول به کار هستند.

نرخ بیکاری استان کرمانشاه در پاییز سال ۱۳۹۸، ۱۶.۳ درصد بوده و براساس آمار غیررسمی ۱۵۰ هزار بیکار در استان وجود دارد.

 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار