مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان در جریان بازدید از منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان گفت: طبق پایش‌های صورت‌گرفته تاکنون هیچ مورد مشکوک به ویروس کرونا در بنادر انزلی و آستارا مشاهده نشده است.
کد خبر: ۸۳۴۴۰۹
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷ 28 March 2020
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان در جریان بازدید از منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان گفت: طبق پایش‌های صورت‌گرفته تاکنون هیچ مورد مشکوک به ویروس کرونا در بنادر انزلی و آستارا مشاهده نشده است.

 

موردمشکوک به ویروس کرونا در بنادر گیلان مشاهده نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، حمیدرضا آبایی صبح روز امروز در جریان بازدید از منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان در جمع خبرنگاران، محیط کار کارگران بنادر آستارا و انزلی را امن و بهداشتی دانست و اظهار کرد: تاکنون هیچ مورد مشکوک به ویروس کرونا در بنادر انزلی و آستارا مشاهده نشده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان فعالیت بندر آستارا را 24 ساعته اعلام کرد و افزود: به‌واسطه اقدامات پیشگیرانه و هماهنگی‌های صورت‌گرفته با سازمان گمرک جمهوری اسلامی ایران تاکنون هیچ مشکلی در خصوص صادرات و واردات کالا در منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان گزارش یا مشاهده نشده است.

وی شیفت‌بندی و تقلیل نیروهای اداری شاغل در بندر، غربال‌گری افرادی که قصد ورود به بندر را دارند و ضدعفونی خودروها و تجهیزات که وارد محوطه بندر می‌شوند را ازجمله اقدامات اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان گیلان در راستای پیش‌گیری از شیوع ویروس کرونا عنوان کرد.

آبایی میزان کالای تخلیه و بارگیری‌شده در بنادر استان گیلان طی یک سال گذشته را یک‌میلیون و ۹۰۰ هزار تن اعلام کرد و افزود: تخلیه و بارگیری این مقدار کالا در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۷ با ۱۶ درصد کاهش همراه بوده که در بخش کالاهای صادراتی با یک رشد پنج‌درصدی مواجه بودیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان وجود تحریم‌ها، بروز مشکلات پولی و بانکی و شرایط سخت پیش‌روی تجار را ازجمله دلایل کاهش کالاهای وارداتی در بنادر استان دانست و گفت: به دلیل شرایط پیش‌آمده واردات کالا از بنادر آستارا و انزلی بیشتر روی کالاهای اساسی و موردنیاز کشور متمرکزشده بود.

وی یکی از وظایف بنادر و دریانوردی استان گیلان را ایجاد تعامل بین شهر و بندر عنوان کرد و افزود: در‌همین‌راستا یک‌میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تجهیزات پزشکی و بهداشتی اعم از مونیتور پزشکی، دستگاه تنفس مصنوعی، دست‌کش، گان و ماسک خریداری و به بیمارستان‌های شهرستان‌های آستارا و انزلی اهدا شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار