مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس از ۶۴۱ میلیارد تومان خسارت به بخش‌های مختلف فارس در سامانه بارشی هفته قبل خبر داد.
کد خبر: ۸۳۴۴۹۴
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۴ 28 March 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:رحیم آزادی مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس با اشاره به سامانه بارشی که ۲ فروردین وارد فارس شده و ۴ فروردین از استان خارج شد، اظهار کرد: این سامانه موجب خسارت در بخش‌های مختلف زیربنایی، کشاورزی و عشایر شد.

او تصریح کرد: این سامانه بارشی به بخش زیربنایی ۳۵ میلیارد تومان، بخش کشاورزی ۵۵۲ میلیارد تومان و عشایر ۵۴ میلیارد تومان خسارت در استان فارس به بار آورد.

رحیم آزادی همچنین گفت: در بارش هفته پیش، ۷ نفر در استان فارس به علت بی توجهی به هشدارها جان باختند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس با اشاره به ورود یک سامانه بارشی جدید از دیشب ۸ فروردین ماه به استان فارس، اضافه کرد: با توجه به اعلام هواشناسی، از آنجا که این سامانه بارشی موجب آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه ها، برخورد صاعقه، کاهش دید و اختلال در تردد شهری، لغزندگی و مه آلود بودن جاده‌های کوهستانی می‌شود، شهروندان از تردد و اسکان در کنار مسیل ها، رودخانه‌ها و ارتفاعات به سبب جاری شدن روان آب خودداری کنند.

او با اشاره به احتیاط در تردد جاده ای، افزود: شهروندان از چرای دام در مناطق مستعد سیل و رعد و برق، فعالیت کوهنوردی و صعود به ارتفاعات خودداری کنند و همچنین تمهیدات لازم برای کاهش خسارت به محصولات کشاورزی بکار گرفته شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار