خوردن روزانه یک عناب توصیه شده توسط طب سنتی است و طبق ادعای علم پزشکی روز می‌تواند نیاز روزانه بدن را به ویتامین C و ویتامین B ۳ تامین کند.
کد خبر: ۸۳۴۸۵۶
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۴ 29 March 2020

تابناک فارس به نقل از میزان:عناب یک میوه گردویی مشابه با خرما و انجیر است؛ این میوه در چین پدید آمد و پزشکان طب سنتی برای طولانی مدت، از خواص دارویی آن استفاده کردند. طبع عناب ملایم و مایل به‌تر است.

عناب به نام خرمای قرمز هم شناخته می‌شود و به دلیل مقادیر بالای مواد مغذی که دارد به درمان افسردگی کمک می‌کند، باعث لاغری و کاهش وزن شده و برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است. این میوه سرشار از آنتی اکسیدان ها، فلاونوئید ها، ویتامین C، پتاسیم، کلسیم، فسفر، آهن، روی و پروتئین است.

در ادامه همراه ما باشید تا با فواید دارویی عناب برای سلامتی بیشتر آشنا شوید.

خاصیت ضد قارچی برگ عناب در طب گیاهی و سنتی مطرح بوده و برای رفع تشنگی مفید است.

در طب سنتی خوردن میوه عناب و یا نوشیدن چای عناب بسیار توصیه شده است، زیرا روشی سالم برای از بین بردن استرس و اضطراب است.

عناب با عطر شگفت انگیز و طعم شبیه به سیب، یکی از میوه‌های محبوب در میان ورزشکاران و طرفداران تناسب اندام است، زیرا سرشار از پروتئین و فیبر بوده و مواد مغذی ضروری بدن را تامین می‌کند.

عناب درد کلیه و کبد را تسکین می‌دهد، آب عناب خیس کرده و یا دم کرده و مخلوط آن با عرق کاسنی برای ناراحتی صفراوی و خونی موثر و مفید است.

برای قوی کردن استخوان‌های بدن نیاز به مصرف غذا‌های حاوی کلسیم – آهن – فسفر و ویتامین دی دارید میوه عناب شامل کلسیم – فسفر و آهن است و هر سه ماده معدنی فوق استخوان‌های بدن شما را محکمتر می‌کند.

عناب درد کلیه و کبد را تسکین می‌دهد، آب عناب خیس کرده و یا دم کرده و مخلوط آن با عرق کاسنی برای ناراحتی صفراوی و خونی موثر و مفید است.

اگر عناب را کوبیده و در آب سرد خیس کنیم و صبح ناشتا خورده شود برای درمان کلسترول خون مفید است. مقادیر بالای پتاسیم موجود در عناب به آرامش رگ‌های خونی کمک کرده و با کاهش فشار خون بالا خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی را کاهش می‌دهد.

عصاره میوه عناب به دلیل آنتی اکسیدانی که دارد می‌تواند انواع ناراحتی‌ها و التهاب‌های پوست از جمله جوش، اگزما و پسوریازیس را بهبود دهد. مقادیر بالای آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین C. موجود در میوه عناب به عنوان یک عامل ضد پیری طبیعی شناخته می‌شوند که به رفع چین و چروک کمک کرده و باعث جوان سازی پوست صورت می‌شوند.

هسته عناب خاصیت آرام‌بخش دارد و عناب مقوی عمومی بدن و معده است. میوه عناب و تخم‌های آن به طور عمومی در دارو‌های چینی و به منظور درمان بی‌خوابی استفاده می‌شوند.

 

برچسب ها: خواص ، خواص عناب ، ویتامین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار