استاندار آذربایجان غربی از تصویب ۵۱۳میلیارد تومان کمک‌های بلاعوض و عمرانی و تسهیلات قرض الحسنه برای مناطق زلزله زده قطور خوی در هیات دولت خبر داد.
کد خبر: ۸۳۵۱۳۶
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۵ 30 March 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، استاندار آذربایجان غربی با اشاره به تصویب ۵۱۳میلیارد تومان در هیات دولت برای مناطق زلزله زده قطور خوی گفت: هیات دولت با پیشنهاد استان مبنی بر پرداخت کمکهای ویژه به مناطق زلزله زده قطور خوی موافقت کرد و بر این اساس ۱۵۳میلیارد تومان کمک بلاعوض، ۳۰میلیارد کمکهای عمرانی و ۳۳۰میلیارد تومان تسهیلات کم بهره برای این مناطق تخصیص می یابد.

محمدمهدی شهریاری گفت: بر اساس مصوبه دولت برای هر خانوار روستایی ۱۰میلیون تومان کمک بلاعوض، ۱۰میلیون تومان کمک هزینه اسکان موقت و ۵میلیون تومان کمک هزینه معیشتی پرداخت می شود.

او ادامه داد: برای ۵۰۰خانوار شهری نیز هر کدام ۱۲میلیون تومان کمک بلاعوض، ۱۲میلیون تومان کمک هزینه اسکان موقت و ۵میلیون تومان کمک هزینه معیشتی طبق مصوبه هیات دولت پرداخت می شود.

شهریاری تصریح کرد: برای احداث ۳هزار و ۷۰۰جایگاه دامی نیز به ازای هر واحد ۵۰میلیون کمک بلاعوض و ۱۵میلیون تومان تسهیلات کم بهره پرداخت خواهد شد.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه تسهیلات ویژه هیات دولت طبق پیشنهاد و پیگیری استان و در سخت ترین شرایط اقتصادی کشور انجام گرفته است افزود: کمکها و تسهیلات مصوب شده در هیات دولت غیر از خسارتهای پرداختی بیمه اماکن روستایی است که از محل منابع سوخت انجام گرفته و برای هر خانوار طبق نظریه کارشناسی تا سقف ۳۰میلیون تومان پرداخت می شود.

محمدمهدی شهریاری گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی نیز کمک های بلاعوض و تسهیلات کم بهره ای را به غیر از موارد بیان شده برای افراد تحت پوشش خود در نظر گرفته اند که در حال اجراست.

او افزود: برای واحدهای تجاری آسیب دیده نیز به ازای هر واحد تا سقف ۵میلیون تومان کمک بلاعوض و ۱۵میلیون تومان تسهیلات کم بهره پرداخت می شود.

شهریاری بیان کرد:زلزله زدگان قطور خوی نگران بحث ضمانت های بانکی نیز نباشند چرا که ضمانت ها بصورت زنجیره ای خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار