سلیمانی از درج آگهی‌هایی مبنی بر کسب درآمد در منزل و دریافت مبالغ اندک از شهروندان در این روزها، به عنوان شگرد کلاهبرداران سایبری خبر داد.
کد خبر: ۸۳۵۲۷۱
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۵ 31 March 2020

تابناک فارس به نقل از ایسنا: «حشمت سلیمانی» گفت: با توجه به حضور خانواده‌ها در منازل در این روزها، کلاهبرداران سایبری با شگرد کار در منزل قصد کلاهبرداری از شهروندان را دارند.

رئیس پلیس فتا استان فارس ادامه داد: آگهی‌هایی تحت عنوان «کار در منزل»، «کسب درآمد در منزل» و «در خانه میلیونر شوید» از روش‌هایی است که کلاهبرداران سایبری با درج این آگهی‌ها در برخی از سایت‌های کاریابی و یا سایت‌های آگهی محور از شهروندان مبالغی را هرچند اندک به عنوان ثبت نام و ارسال مواد اولیه، دریافت و پس از واریز پول از طرف قربانی به حساب کلاهبرداران، دیگر پاسخگوی تماس‌ها و پیام‌های آنها نمی‌شوند.

وی افزود: مبلغ کلاهبرداری ها در این روش گاهاً مبالغ پایینی از قبیل 20، 40 و 50 هزار تومان می باشد که اغلب با توجه به اینکه مبلغ اندکی است، مالباخته ها هیچ رغبتی برای صرف هزینه پیگیری قضایی و شکایت ندارند و این امر باعث می‌شود کلاهبرداران به دلیل نداشتن شاکی خصوصی همچنان به کار خود ادامه دهند.

سلیمانی گفت: شهروندان گرامی هرگز فریب اینگونه آگهی‌ها را نخورند و از پرداخت هرگونه وجه به حساب افراد ناشناس خودداری کنند.

وی در پایان از شهروندان خواست تا در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک، آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی‌ گزارش کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار