آذربایجان غربی
۲۶ هزار و ۵۰۰ مادر باردار در آذربایجان غربی در مقابله بیماری کرونا غربالگری شده اند .
کد خبر: ۸۳۵۷۵۸
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۹ 02 April 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی آذربایجان‌غربی گفت:  ٢۶ هزار و ۵٠٠ مادر باردار در استان غربالگری شده‌ که گام بلندی در راستای مقابله با شیوع بیماری کرونا و اجرای اقدامات پیشگیرانه بوده‌است.

دکتر جواد آقازاده  افزود: ٢۵٠ نفر از مادران باردار غربالگری شده در آذربایجان غربی دارای علامت بودند که از این تعداد، ٧۶ نفر به پزشک ارجاع شدند.

وی اضافه کرد: تاکنون در مجموع ٨٩ درصد از جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ارومیه و ٨۶ درصد جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی خوی غربالگری شده‌اند.   

وی بیان کرد: با این آمار بیش از ٢ میلیون و ٩٠٠ هزار نفر توسط دانشگاه علوم پزشکی ارومیه و بیش از ٣۵٧ هزار نفر توسط دانشگاه علوم پزشکی خوی غربالگری و اطلاعات وضعیت آنان در خصوص بیماری کرونا دریافت شده‌است.

وی با اشاره به اینکه میزان افراد بدون مشکل  معادل ۱۰۵ درصد جمعیت غربالگری شده است، تاکید کرد: بالا بودن این میزان به علت تماس مجدد از طرف مرکز غربالگری و ثبت مجدد نفرات در سامانه است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی با اشاره به فعالیت مستمر مراکز بهداشتی در استان اظهار داشت: یک‌هزار و ٣۶ خانه بهداشت، ٣۶٠ پایگاه سلامت، ٢٣٣ مرکز خدمات سلامت و ١٩ مرکز خدمات سلامت به صورت ١۶ ساعته در آذربایجان‌غربی فعال بوده و امر غربالگری را انجام می‌دهند.

آقازاده تاکید کرد: تنها راه کنترل وضعیت موجود، انجام غربالگری و شناسایی افراد در جامعه است.

وی بیان کرد: فعالیت سایت خود ارزیابی و شماره ۴۰۳۰ از روش‌های غربالگری در آذربایجان‌غربی است که کارشناسان بهداشتی از این طریق با مردم تماس می‌گیرند و علائم بیماری کرونا را در آحاد شهروندان بررسی می‌کنند.

وی با اشاره به وضعیت تخت‌های بیمارستانی در استان گفت: حدود ٢ هزار و ٧٠٠ تخت خالی در بیمارستان‌های دانشگاهی آذربایجان غربی وجود دارد.

وی اظهار داشت: همچنین ٧٠ تخت ویژه خالی نیز در حال حاضر در بیمارستان‌های استان وجود دارد و آماده ارائه خدمات ویژه است.

اقازاده اضافه کرد: در تمام شهرهای استان استراحت‌گاه بیماران مبتلا به کرونا ایجاد شده و در حال حاضر ۳۰ بیمار بهبود یافته از کرونا در این استراحتگاه‌ها روند درمان را طی می‌کنند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار